2019. május 4., szombat

Puzzle süti

Teljesen véletlenül találtam rá egy sütőpor hátulján erre a Dr. Oetker receptre. Alig vártam, hogy elkészíthessem, annyira gusztán nézett ki a képeken. Az eredeti receptet itt találhatjátok: https://www.oetker.hu/hu-hu/recept/r/puzzle-sueti.html 
Teához, kávéhoz, vagy csak ebéd után tökéletes.

Puzzle süti

Hozzávalók:
Tésztához:
- 250 g liszt
- 1 csapott teáskanál sütőpor
- 150 g porcukor
- 1 tasak vaníliás cukor
- 1 db tojás
- 75 g margarin
- 50 g darált földimogyoró
- 1 evőkanál tej 

Később a tészta egyik feléhez:
- 1 evőkanál kakaópor
- 1 teáskanál cukor
- 1 teáskanál tej

1. A lisztet a sütőporral egy tálban elkeverjük.
2. Hozzáadjuk a többi hozzávalót is és robotgéppel, a dagasztó spirállal először röviden a legalacsonyabb, majd a legmagasabb fokozaton tésztává összedolgozzuk. Ne lepődjetek meg, ha darabos lesz, utána kézzel gyúrjátok össze. Kicsit ragadós lesz a tészta, ettől se ijedjetek meg.
3. A tésztát kettéválasztjuk, majd az egyik felének a közepét ököllel egy kicsit megnyomkodjuk, hogy egy kis mélyedés legyen benne, majd beletesszük a kakaót, cukrot és a tejet. Újra összegyúrjuk, majd kinyújtjuk vékonyra, ahogyan a másik tésztát is.
4. Kiszurkáljuk a tésztát. Érdemes szerintem először a legnagyobb kiszúróval kezdeni, majd a közepét a legkisebbel szúrjuk ki, és eljárunk ugyanígy a másik tésztánál is, hogy passzoljanak egymásba a különböző tészták. De lehet úgy is, hogy az egyik pl. csillag minta, a fele pedig kör, a szív egyik oldala sima, a másik kakaós, stb. Határ a csillagos ég :)
5. Előmelegített sütőbe tesszük 180 fokra alul-fölül sütéssel 10-12 percre.

Mit változtatnék legközelebb a recepten?
  • Már az elején megváltoztattam az egyik alapanyagot, ugyanis nem iszom tejet. Ehelyett növényi tejet alkalmaztam, lehet ez rizs-, mandula-, zabtej, amit szerettek.
  • Legközelebb szerintem több darált mogyorót teszek bele, mert bár érezni, de az én ízlésemnek ez nagyon kevés. Sőt szerintem úgy is fel lehetne még dobni, ha egy része nem darált, hanem kis darabokra vágott mogyoró lenne.
  • A tészta kakaós feléhez több kakaóport adtam, mivel nem lett elég sötét a színe.
  • A tészta kiszúrást meguntam egy idő után, és mivel nincs két tepsim, nem is nagyon fértem el, így a végén összegyúrtam a két tésztát. Szerintem így is jópofa lett a második adag.

Mit tanultam ebből a receptből?
  • Hogy nyújtani még gyakorolnom kell, egyszerűen kénytelen vagyok egy aránylag szabályos kör formára kinyújtani a tésztát.
  • Valamint be fogok szerezni másféle kiszúrókat, mert ami nekem van, szerintem nem volt megfelelő erre. A legnagyobb kiszúrónál a legkisebb is csak 1-2 cm-rel kisebb.
  • A tésztát is vékonyabbra fogom nyújtani, mert így elég nagyok lettek a kekszek, bár az is lehet, hogy több sütőport tettem bele, mint kellett volna.
A sütit a családon és a munkatársakon teszteltem, ízlett nekik. Dobozban tárolva több hétig is eláll.
Remélem, kedvet kaptatok, hogy ti is kipróbáljátok, írjátok majd meg kommentben, hogy sikerült!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése