2020. július 8., szerda

Nyárra tervezem

Végre megérkezett a jó idő, és arra gondoltam, összeszedem, hogy a következő két-három hónapban (hátha még szeptemberben is tombol a kánikula) milyen nyáron játszódó, nyári hangulatú könyveket olvassak. Lehet, hogy nem mindegyik passzol ebbe a kategóriába, nem tudom, ránézés és érzés alapján döntöttem.

Újraolvasás




Az Amy és Isabelle-t hat éve olvastam, míg a Tíz kicsi négert körülbelül tizenkettő. Úgy rémlik, az Amy és Isabelle a tömény nyári melegben játszódik, innen emlékszik vissza anya és lánya az ősztől tavaszig tartó tanévre. Kemény könyv, nagy hatással volt rám, kíváncsi leszek a mostani benyomásra.
Agatha Christie leghíresebb könyve meg talán inkább borongós, de egy szigeten játszódik, és kell valami borzongató is a nyári estékre.

Cukiságok




A kis francia panzió aranyosnak tűnik; bár sosem jártam Franciaországban, de panziót egyszer szeretnék. A borítóról is a jó idő jut eszembe. 
A Debbie Macomber könyv a Cédrusliget sorozatának első része. Ebből készült 2013 környékén egy hallmarkos sorozat is, ott a tájat és a kisvárosi hangulatot, a mindenki-mindenkit-ismer aspektust nagyon csíptem. Megpróbálkoztam magyarul is az első résszel, de a sok asszonyozástól a falat kapartam. Ha az eredetiben womant használnak, legalább magamban mondhatom, hogy . Nem tudom, milyen lesz, mivel az írónő legutóbbi könyve nem tetszett, de azóta ismét eldöntöttem magamban, hogy cuki romantikust csak tavasztól-őszig olvasok.
Abbi Waxman könyve is a másikkal együtt jön Bookdepóról, várom is őket nagyon (csak ideérnek nyár végéig...). Az Új örömök kertjétől bár hátast nem dobtam, és végig ott volt bennem az a fránya kis érzés, hogy szerintem ez eredetiben jobb lenne, de azért tetszett. Így akadtam rá az írónő másik könyvére, amely a leírás alapján nagyon nekem valónak tűnik (az introvertált könyvmoly sosem látott apja meghal és kiderül, hogy arról az ágról tárt karokkal fogadná a hatalmas család, azonban Nina ettől egy kicsit megrémül).

Kölcsönbe




Az Emma a könyvtárból van (végre újra mehettem), elég régi kiadású, de mivel meg akarok ismerkedni Jane Austen munkásságával, ideje belekezdenem. Van, aki kifejezetten jó kezdésnek tartja az Emmát, van, aki Austen neve hallatán is a szemét forgatja, így tényleg nem tudom, mit várjak. Az biztos, hogy az új Emma film előzetesében hallható zene megvett kilóra, valamint a tény is, hogy az 1995-ös Spinédzserek alapja is ez a mű.
Az Olvass és szeress! (de utálom a felszólító címeket) érdekelt már a megjelenésekor, de olyan rosszakat olvastam róla, hogy levettem a listámról. Szerencsémre (?) egy barátnőm kölcsönadta, és mivel a borítóról a nyári hangulat ordít, kénytelen leszek belekezdeni, de legyen kellemes csalódás!

Illene már...




Úgy érzem, Pat Conroy regénye már lassan 10 éve a nyomomban jár, hogy olvassam el. Először a fősulin dicsérte a filmet a professzor (mondván ez egy nagyszerű történet egy családról), majd ráakadtam a piacon, aztán egyik kedvenc íróm, Mary Alice Monroe is sokszor emlegeti, mint a Dél egyik legjobb íróját. Csak az tántorított el eddig, hogy meglepően nehéz a könyv és túl fehérek a lapok (kezdő Könyvmolyképzős kiadás). Remélem, ez is kellemes csalódás lesz.
Az eastwicki boszorkányokból készült egy film, ugye, elég híres. Nos, én itt hallottam életemben először csúnya szót. Meg is ragadt, bár a filmből semmit nem értettem, és amikor 10-12 éve kivettem a könyvtárból a könyvet, és elolvastam 50 oldalt, abból se. Azonban a 21. század kiadó olyan szép köntösbe bújtatta, hogy muszáj vagyok egy újabb esélyt adni neki. Kíváncsian várom a megismerkedést.

Ezeket tervezem nyárra, remélem, sikerül elolvasnom mindegyiket (ha nem, majd marad következő nyárra). Nektek van kifejezetten nyári hangulatú kedvenc regényetek? :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése