2020. december 19., szombat

Öt sorozat karácsony környékére

Sose néztem még kifejezetten karácsonykor játszódó sorozatot, azonban a tavalyi évben három netflixes alkotásra is rátaláltam, idén pedig egyre. Ezek közül három európai, egy amerikai és van egy plusz, amit mindenki ismer.



Home for Christmas - Új barát karácsonyra - Hjem til Jul

Ezt a norvég sorozatot szerettem a legjobban! Egy harmincas szingli nőről szól, akinek kiadja a család, hogy hozzon már karácsonyra haza egy hapsit. Ezek alapján talán sablonosnak és vicceskének tűnik, de ennél sokkal több. Johanne szárnypróbálgatásairól szól leginkább, arról, hogyan esik szerelembe, hogyan talál önbizalmat, hogyan feszegeti a határait. 
Nagyon tetszett, hogy végre a szingliség mellett kiálló alkotást láttam, ahol a happy end nem a párkapcsolat szinonimája.
Vannak bene felnőtt jelenetek, de ezek is inkább viccesek. Összességében pedig azt lehet elmondani, hogy egy bájos, szívhez szóló sorozat ez, amelynek a tegnapi napon indult a második évada!


Three Days of Christmas - Días de Navidad

Ez egy spanyol sorozat, amelynek már az első mondata magával ragadott: Egyszer egy nő azt mondta, csak egyszer látjuk a világot. Gyermekkorunkban. A többi csak emlék.
Nem tudom, hogy ez idézet-e, valóban mondta-e egy nő, de számomra ez olyan szintű életbölcsességgel ért fel, mint amilyeneket A kis hercegben is olvas az ember. Nagyon sokat gondolkodtam azóta is ezen, hogy talán minden tragédiánk, csalódásunk valóban ez: hogy gyerekkorunkban a világ másnak tűnt, felnőtt életünkben pedig minden varázslat eltűnik.
Szóval ez az érzés járt át, miközben néztem ezt a három epizódot. Sajnos azért nem tetszett annyira, mint vártam, de a helyszín (a ház!!) kárpótol mindenért.
Nem egy kedves, bájos karácsonyi történetet ismerünk meg, ami 24-25-26-án játszódik, hanem egy-egy karácsonyi napon kb. 30 év eltérésekkel.
Megismerjük a három testvért tizenéves korukban, ahogyan befogadnak egy lányt, aki menekül az apjával valami elől. Az első rész szerintem kifejezetten idegőrlő, a vacsora-jelenetet lélegzetvisszafojtva lehet csak nézni. A másik két rész már mindezeket az eseményeket dolgozza fel, titkokkal, intrikákkal, stb.


Holiday Secrets - A titkok ideje -  Zeit Der Geheimnisse

Ez is egy háromrészes sorozat, amely szintén nem annyira bájos. Ez is inkább a titkokról, a múltról, a különböző generációkról szól. A ház itt is valami elképesztő.
Az elején sok mindent nem értünk, hiszen a főszereplőnk hazalátogat, és ő sincs tisztában mindennel. Ki kicsoda? Mi baja a nagymamának? Hol van az anyja? Azonban ahogy lassan elindulunk a múltba (a 80-as évekbe), sok mindenre fény derül. Jópofa visszatérő "eleme" a sorozatnak az üknagymama, aki folyton egy bőrönddel akar elszökni.


Dash&Lily

Erről a sorozatról már sokat hallottam az elmúlt hetekben. Mindenki a cuki és bájos szóval illette, azonban sokáig nem vonzott, mert egy ideje kerülöm az ifjúsági könyveket/filmeket. Aztán elkezdtem olyan infókat beszerezni, hogy van benne valami piros füzet és ezen keresztül üzennek egymásnak szereplőink. Így már egyből érdekelt, és a héten meg is néztem mind a 8 részt. Ez nem nagy teljesítmény amúgy, tekintve, hogy egy rész 20 perces.
Nos, lehet hogy csak én voltam életem egy kiszámíthatatlan és minden karácsonyi hangulatot szétromboló időszakában, de ez tényleg irtó cuki volt! Aranyos, kedves, bájos, reménykeltő, életigenlő, tiszta, egyszerűen ritka édes. Nem számítottam volna valami ilyenre 2020-ban, de ez nagyon betalált.
Tetszett, hogy a színészek tényleg kinéztek a koruknak megfelelően, és hogy a család is fontos szerepet játszott.
A sorozat egyébként könyvből készült, úgyhogy jövőre biztosan elolvasom!


Jóbarátok - karácsonyi epizódok

Nos, igen. Egyszer már csináltam egy ilyet egy gimis barátnőmmel, hogy karácsonykor megnéztük az összes karácsonyi epizódot, és most is felelevenítettem ezt a hagyományt - bár most kizáróan angolul.
Összesen 9 ilyen epizód van (a képen hiányzik az első évados rész), mivel az utolsó évadban nem készült karácsonyi epizód. Azonban még ezekkel is el lehet lenni, a nagy fanoknak pedig a sztori megértésében sem lehet semmi akadály. Segítségül pedig itt egy kép, amely felsorolja, mely epizódokat kell megnézni :)

Nos, ez lett volna az én ajánlom, remélem, tetszett. Ti ismertek még karácsonyi sorozatokat?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése