2020. szeptember 10., csütörtök

Félbehagyott könyvek II.

Közel egy éve volt az első ilyen poszt, azonban azóta még több könyvet félbehagytam, így jöjjön egy újabb csokor.

1. Arthur C. Clarke: A város és a csillagok

Tekintve, hogy az Űrodüsszeia egy olyan könyv volt, amely alapjaiban változtatta meg a sci-fihez fűződő érzelmeimet, marha boldog voltam, amikor ráleltem erre a regényre egy antikváriumban. Körülbelül a feléig el is olvastam a könyvet, és az alapötlet baromira tetszett - egy város egy búra alatt, elzárva mindentől, folyamatosan újraszülető emberek, azta! Azonban főszereplőnk elég hamar kijut innen, és amikor találkozunk egy óriás polippal, akkor már csak pislogni tudtam. Sajnos itt be is csuktam a könyvet.

2. Ken Follett: A Katedrális

Őszintén szólva ennek esélyt se nagyon adtam. Egy barátnőm adta kölcsön egy évvel ezelőtt, és szántam-bántam, hogy még csak ki se nyitottam. De hát hatalmas! Mivel leginkább ingázás közben olvasok, esélytelen volt, hogy ezt magammal hurcoljam. Ráadásul maga a kor is távol áll tőlem (XIII. század, ha jól emlékszem). Elkezdtem, de egyáltalán nem nekem való volt, így félre is tettem.

3. Nicolas Barreau: A nő mosolya

Ezt még nagy reményekkel vettem ki a könyvtárból, hisz annyi jót olvastam róla. Azonban egy-két fejezetnél nem jutottam tovább. Sajnos végig a bugyuta szó lebegett a szemem előtt - az írásmód, a történet, a párbeszédek egyszerűen bugyutának hatottak. Számomra az is egyértelmű volt, hogy ezt nem egy francia (párizsi) származású ember írta, mert az nem tenne bele ennyi sztereotip dolgot.

4. J.R.R. Tolkien: A hobbit

Ezt nagyon sajnálom, hiszen A Gyűrűk Urát imádtam. Azonban a kis hobbit kalandjait a felénél eluntam. Göncz Árpád fordítása is hiányzott. 

5. Philip K. Dick: Az ember a Fellegvárban

Erről nem is tudok túl sokat mondani. Egyszerűen nem érdekelt. Teljesen másra számítottam a leírás alapján. Lehet, ki kellett volna még tartanom, de inkább amondó vagyok, hogy maradok az író novelláinál. Azok nálam jobban működnek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése