2020. szeptember 7., hétfő

Őszre tervezem

A nyári poszt után ismét kedvem támadt szezonálisan összeszedni a következő pár havi olvasmányomat. Az évszakhoz mérten próbáltam olyan könyveket beválogatni, amelyek illenek az őszhöz: ősszel játszódó romantikus, boszorkányos fantasy/mágikus realizmus, Halloweenhez közeledve pedig thriller vagy horror. Lássuk is, melyek ezek.

Cukiságok



A Szerafina és a Fekete Köpeny című mesét már jó ideje kinéztem magamnak, és direkt őszre tartogattam. Nem szoktam gyerekeknek szóló történeteket olvasni, de annyira megtetszett a borítója és olyan jókat írtak róla, hogy muszáj voltam beszerezni.
A Boszorkányszezonról leginkább azt hallom, hogy kedves, mivel a családról szól - már amennyire kedves egy pogány, fekete mágiát művelő és Sátánt dicsőítő regény. De ezt most fogadjuk el :D. A sorozatot - főleg az elejét - nagyon szerettem, és alig várom, hogy ebbe is belekezdjek.
Az Egy nap talánt is évekkel ezelőtt felvettem a kívánságlistámra, de valamiért mindig hagytam magam lebeszélni róla. Most egy barátnőm adta kölcsön, mert szerinte tetszene nekem és mivel úgy emlékszik, hogy a történet egy része ősszel játszódik, biztos helye lett a listában.

Hangulatosak



Megelőlegezem ezeknek a könyveknek ezt a jelzőt, de mivel az egyik mágikus realizmus, a másik gótikus, a harmadik meg Joanne Harris, ezért szerintem érthető az elvárásom.
A Kékszeműfiú a DarkHarris kategóriába tartozik, vagyis nem olyan kedves, családias, kisvárosi, mint mondjuk a Csokoládé vagy a Szederbor, hanem talán jobban hajaz az Aludj kislány thriller érzetére. Az írónő ezen könyve is régóta listás volt már, de nehéz volt beszerezni. Idén azonban sikerült, és alig várom, hogy megismerkedjem a St. Oswald tanulóival.
A Melmoth egy gyönyörű, gótikus könyv, amitől egy kicsit tartok, mert eddig ezzel a zsánerrel nem barátkoztam annyira össze, de bizakodom a kellemes csalódásban.
Az angol The Sparrow Sisters egy hirtelen felindulásból beszerzett regény, amelyet fülszövegében Alice Hoffmanhoz, Beth Hoffmanhoz és a Witches of East End írónőjének könyvéhez hasonlítanak. Reménykedem, hogy a The Story Sisters után ez egy leheletnyivel bájosabb mágikus realizmus lesz.

Félelmetesek


Muszáj egy kis borzongást is belevinni az őszi estékbe, ez már csak hozzátartozik az évszakhoz.
A Sóbálványt másfél év után sikerült beszereznem. Sokakkal ellentétben nekem nagyon tetszett a Hill House szelleme, ezért már fel is készültem lelkiekben, hogy ettől a novelláskötettől se fogok nyugodtan aludni.
Kingtől rég olvastam már tetszetős horrort, a Tortúra volt utoljára, ami teljesen "elvarázsolt". Remélem, a Borzalmak városa is hasonló hatással lesz rám - vagyis ezt sem tudom majd letenni!
A Madarak a dobozban című könyvet hirtelen felindulásból hoztam el a könyvtárból. Két barátnőm szerint is ijesztő volt - a filmet mondjuk már láttam, de szerintem emiatt nem leszünk rosszban.

4 megjegyzés:

  1. Már Instagramon is akartam írni, hogy milyen jó kis válogatás!
    Az Egy nap talán, a Kékszeműfiú és a Sóbálvány nekem nagyon tetszettek, remélem majd neked is!
    A Borzalmak városát én is őszre (októberre) tervezem - épp ma néztem át, hogy mit szeretnék ősszel olvasni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi :) Remélem, így lesz! Tervezel te is őszi posztot? :)

      Törlés
    2. Lehet, hogy írok - bár már nem szoktam évszakra tervezni a blogon, csak az adott havi várólistát, de az ősz valahogy más :D

      Törlés
    3. Ugye? :D Az ősz a legjobb! :D

      Törlés