2020. március 21., szombat

TOP 5 kedvenc romantikus könyvem

Ezt a bejegyzést még februárban, Bálint-nap alkalmából szerettem volna közzétenni, de sajnos az élet közbeszólt, és kicsit el is hanyagoltam a blogot mostanság. Ráadásul a mostani járvány helyzet sem túl szívderítő, így fura lett volna posztokat írni, mintha semmi baj se lenne, azonban arra jutottam, hogy vannak, akik otthon maradtak, vannak, akiknek dolgozniuk kell (mint én), miközben idős rokonukkal együtt élnek, vagy legalábbis a közelükben, szóval mindenkinek szüksége van egy kis vidámságra. Ezek a romantikus könyvek, amiket ajánlok, a szívemhez nőttek, akad olyan is, amit már többször olvastam. Remélem, találtok benne olyat, ami megtetszik, és szívesen olvasnátok.

5. Edith Wharton: Az ártatlanság kora
19. század, elvált nő, te jó ég, egy házas ember, aki beleszeret, úristen! A filmet még nem láttam, bár azt mondják, az is nagyon jó. A könyv mindenesetre a tavalyi év legkellemesebb csalódása volt, ugyanis nagyon szerettem, és teljesen megfogott Archer és Olenska grófnő kapcsolata. Nagyon elgondolkodtató, hogy egy kor szelleme hogyan alakítja az emberek életét.

4. Ford Madox Ford: Az utolsó angol úriember 
Ez alatt az egész tetralógiát értem, bár még csak az első két részt olvastam, de a sorozatot nyolc évvel ezelőtt imádtam! Ez is "kosztümös", történelmi könyv, hiszen az első világháborút megismerve követjük Christopher és Valentine kapcsolatát, és azt, hogy az egymás iránti érzelmek hogyan tudják átsegíteni az embert a legszörnyűbbeken.

3. Nicholas Sparks: A leghosszabb út
Nagyon rövid könyv egy idős ember visszaemlékezéséről, aki a hatvanas évekbe kalauzol minket, ahol gimis korában megismerkedett a nagyon vallásos Jamie-vel. Érdemes a regényke végeztével utánajárni (vagy talán ezt írják a könyv végén), hogy Sparks milyen indíttatásból fogott bele ebbe a történetbe. Nagyon szép, megkönnyezős, és engem egy nehéz időszakon is átsegített az ártatlanságával és bájával. Ebből is készült film, érdemes annak is adni egy esélyt, igaz, az a modernebb, 2000-es évek elején játszódik.

2. Nicholas Sparks: Kedvesem
Sokáig ez volt a kedvenc romantikus könyvem, hiszen ebben minden megvan, amit valaha akartam. Két fiatal, akik egy nyáron egymásba szeretnek, majd láthatjuk, hogy a világ külső elemei hogyan viszik más irányba az életüket. Szerintem ez a legszebb, legkeserédesebb Sparks könyv, amit nagyon ajánlok. A filmet nem annyira, mert több dolgot is elferdítenek benne.

1. Stephen King: 11.22.63
Ez talán kakukktojásnak tűnhet, hiszen ez egy időutazós regény, amelyben egy angol tanár visszatér a múltba, hogy megmentse Kennedyt, miközben a horror elemek is megjelennek, azonban kb. a 300. oldaltól kezdve szerintem átmegy romantikusba, ha nem is teljesen. Mindenesetre számomra ez a legszebb romantikus történet, amit valaha olvastam ("Az élet tánc"), és úgy vélem, az időutazás csak egy keret, egy indok, hogy King újra a 60-as években merüljön el. Nem csak a két tanár szerelme miatt lehet rámondani, hogy romantikus, hanem King múlthoz fűződő érzelmei miatt is. Nagyon szép, nagyon vaskos könyv, de kezdjetek bele, mert megéri! A könyvből filmsorozat is készült, az is csodaszép, ajánlom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése