2020. május 19., kedd

Zabpelyhes süti receptek

Régen volt már sütéssel kapcsolatos poszt, ennek oka az, hogy alig sütöttem/gyúrtam/tettem a hűtőbe sütés nélküli tortát. Pedig meg is fogadtam magamban, hogy idén minden hétvégén készülök valamivel. Olykor elfelejtem, de a sütés igazán boldoggá tesz, tetszik az alkotás folyamata, rátalálni új receptekre, megenni a végeredményt meg annál jobb.
Mivel mostanság próbálok egészségesebben enni és többet mozogni, olyan recepteket kerestem, amely pl. akár zabpehelyből is elkészíthető. Találtam is kettőt, ki is próbáltam, és ezeket osztanám meg veletek.

1. Csokis-zabpelyhes keksz



Ez az egyik kedvenc receptemmé vált, mert hiába van tele zabpehellyel, ropogós a keksz, nem túl édes, mégis finom, a csoki (vagy akár aszalt gyümölcs) pedig feldobja.

Hozzávalók:
  • 12,5 dkg puha vaj
  • 12,5 dkg cukor
  • 1 db tojás
  • 1 csomag vaníliás cukor (ezt nem tettem bele, mert nem volt)
  • 1 tk vanília-aroma (ezt sem)
  • 12,5 dkg zabpehely
  • 15 dkg liszt
  • 1/2 tk sütőpor
  • 15 dkg étcsokoládé

1. A csokit apró darabokra vágjuk.
2. A vajat, a vaníliás cukrot és a cukrot habosra keverjük, ehhez adjuk a tojást, majd az aromát.
3. A lisztet összekeverjük a sütőporral.
4. Összeöntjük a csokit, a habot és a lisztet, majd összegyúrjuk, hogy jól formázható masszát kapjunk. 
5. Egy sütőpapírral bélelt tepsibe nyomkodjuk az apró golyókra formázott darabokat. Én ezeket kanállal egy kicsit lenyomkodtam, mert nem bíztam benne, hogy rendesen lelapul. Mivel kifelejtettem a csokit, ráadásul nem is vágtam elég apróra, így a közepébe szúrtam egyet-egyet.
6. 200 fokra előmelegített sütőben kb. 15 percig sütjük alul-felül sütéssel.


2. Zabos-mandulás golyó



Ez is nagyon finom, és bár nem keményedik meg annyira, mit mondjuk egy kókuszgolyó, de a lekvártól nagyon finom lesz. Az eredeti recept viszont szerintem nagyon sok zabpelyhet ír bele, ezért legközelebb vagy kevesebbet teszek vagy ledarálom előtte.

Hozzávalók:
  • 20 dkg zabpehely (szerintem ezt lehet felezni vagy ledarálni)
  • 10 dkg porcukor
  • 10 dkg margarin
  • 3 evőkanál meggylekvár vagy bármi más piros lekvár
  • 1 evőkanál málnalekvár (mivel csak egyféle lekvárom volt otthon, így én 4 kanál baracklekvárt tettem bele)
  • 1 evőkanál kakaó
  • 4 dkg darált mandula (személy szerint én ezt is keveselltem, így máskor többet teszek)
  • víz (vizet egyáltalán nem használtam, szerintem a lekvár folyóssága miatt nem is kell)
  • esetleg pár csepp vanília-esszencia
  • Valamint:
  • 5 dkg mandulapehely kissé összetörve
1. A hozzávalókat összegyúrjuk, majd 1-2 órát pihentetjük.
2. Apró golyókat formázunk belőle, amelyet a mandulapehelyben megforgatunk

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése