2020. május 6., szerda

TOP 5 Szerda #3

Ki nőtt fel a 90-es évek filmjein? Ki imádj még mindig ezeket? Remélem, nem csak én. Szerintem akkor készültek a legjobb családi filmek, imádtam az amerikai kisvárosokat, a fülbemászó filmzenék közben bicikliző gyerekeket, a bernáthegyiket, a ruhákat, vagyis mindent. Mivel öt olyan filmet, ami ebben az évtizedben készült, nem tudnék összeválogatni - vagyis pont hogy tudnék, de szerintem az lenne legalább ötven -, ezért évekre bontottam le. Kezdjük is az 1998-as évvel.

5. Pleasantville


Ki ne emlékezne a két tinire, akik bekerülnek egy fekete-fehér filmsorozatba, amelyet aztán fenekestül felforgatnak? Imádtam kiskoromban, a fantáziám az egekben volt ettől a filmtől. Igaz, már jó régen láttam, de a vizuális effektek már akkor is elvarázsoltak. Újra is fogom nézni hamarosan.

4. The Truman Show


Sokat adott nekem ez a film. Egyrészt egyszer erről tartottam előadást főiskolán, másrészt pedig emiatt is kezdtem Philip K. Dicktől olvasni (a Kizökkent idő "ihlette" a filmet). Nagyon elgondolkodtató film, szerintem elég szomorú is.

3. Deep Impact


Kedvenc meteoros, Földbe becsapódós, cunamis filmem. Kiskoromban valamiért nagyon érdekeltek ezek, és tátott szájjal néztem az akkori effekteket. Azért is szeretem ezt a filmet, mert komolyabb hangvételű, mint társai (Armageddon, khm), inkább az emberi sorsokon van a hangsúly, de azért nem egy izgalmas jelenetet kapunk.

2. The Parent Trap


Ismertebb nevén: Anyád-apád idejöjjön! Mondjuk engem ez a cím mindig nagypapámra emlékeztet, ahogy az ötforintost felvéve jól megköpködi, de hát ilyen ez a magyar filmipar.
Ez egy nagyon szerethető családi film, aminek nézése közben nem tudtam elhinni, hogy Lindsay Lohan nem iker.

1. Practical Magic


A hétvégén ment a tévében, a felét meg is néztem, ez hozta meg a kedvem a poszt megírásához. Szerintem nincs ehhez fogható atmoszférájában erős, enyhén boszorkányos film (de ha valaki ismer ilyet, ossza meg!). A ház, Sandra Bullock és Nicole Kidman hosszú haja, az éjféli koktél, a kert, a télikert, az intuíciók, Jimmy, a nővéri szeretet - minden, ami kell! Örülök, hogy nem csak a filmet, de a könyvet is ugyanennyire szeretem (bár azért elég más a kettő), de jó lenne egyszer rábukkanni egy hasonló boszorkányos könyvre - vagy akár filmre. Őszre (Halloweenre) tökéletes választás :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése