2020. május 13., szerda

TOP 5 Szerda #4

A mostani bejegyzésben nem könyvekről, sorozatokról vagy éppen sütikről írok, hanem a kedvenc öt szobanövényemről.
Mikor még a szüleimmel éltem, semmi nem maradt meg nálam, így nem is érdekeltek a növények. Azonban az elköltözésem után pár hónappal kaptam egy orchideát, ami remekül érezte magát. Ezek után még többet beszereztem, majd másfajta növényeket is, aztán a teraszt, kertet is beültettem. Hihetetlen, hogy mindez nagyjából 3 éve történt, mégis úgy érzem, mintha egész életemben növényekkel suttogó lettem volna - a családban így hívnak, mivel a legtöbb halálán lévő növényt sikerül felélesztenem.
Nagyon szeretem a színes virágokat vagy a levelükkel díszítőket. Türelemre, odafigyelésre és törődésre tanít szerintem a virágtartás, ezért mindenkinek ajánlom.
Lássuk, melyek a kedvenceim:

5. Szobai futóka



Bár talán igénytelennek és egyszerűnek tartják, én imádom. Ha az ember megtalálja számára a jó helyet (ami tapasztalatom szerint az ablakpárkány), akkor nő, mint a gomba. Heti egyszer meg kell locsolni, mást nem igazán igényel. Levelei szép nagyok, szára erős, ahogy nő, úgy lesz vastagabb, hosszabb.
Jelenleg épp szaporítom, mert szeretnék más szobába is ilyet. Ez kicsit hosszadalmasabb, mivel egy váza vízbe tettem, és sok hét kellett, hogy bármiféle kis gyökérzet megjelenjen, de ne adjátok fel! Szerintem nagyon klassz növény, fel lehet csavarni pálcára, vagy akár egy boltíves tartóra is.

4. Zámia



Más néven legényvirág/legénypálma. Nagyon szép, zöld, fényes levelű növény. Ezt egy áruházban vettem, és az új hajtásai nagyon gyorsan nőnek, ez is nagyon szeret az ablakpárkányban lenni, ahol délelőtt éri napsütés. Nagyon könnyű szaporítani, elég a levelét földbe dugni. Hamarosan átültetem majd egy nagyobb cserépbe, bár azt írják, az se baj, ha kis cserépben van.

3. Hibiszkusz



Ha teáztok, ismerős lehet a neve. Ez a növény bokros is tud lenni, azonban a virágzása csupán egy napig tart. Azonban ha jól neveljük, hetente-kéthetente hozza folyamatosan a virágait. Érdemes tavasszal visszavágni, hogy bokrosodjon, illetve idővel nagyobb cserépbe ültetni. Nálam ez is az ablakpárkányban van, szereti a fényt.

2. Orchidea



Az orchidea egy nagyon szép, évente egyszer-kétszer hosszan virágzó növény, ami manapság mindenféle színben kapható. Nekem egy fehér, egy tarka lila, egy sárga és egy ki-tudja-milyen színű van. Az utolsóra azért hivatkozom így, mert leértékelve vettem pár száz forintért, és nem volt se szirma, se szára, csak levele.
Az orchideához türelem kell, hiszen olykor sokáig elhúzza a virágzást. De ha zöldek a gyökerei és sok a légzőgyökere, akkor nagy baj nem lehet. Szintén az ablakpárkányban tartom, sok napfényt kap és heti egyszer áztatom - ugyanis az orchideát nem locsolni kell, hanem beáztatni.
Szerintem nagyon hálás növény, azonban vigyázni kell az őt megtámadó tetvekkel. Az enyémek közül megtámadta és egyet tönkretett a tripsz. Ezek nagyon pici, hosszúkás kártevők, amelyek miatt elszáradnak a szirmok, levelek. Az egyik gyönyörű lilámat teljesen tönkretette, míg egy végre másodjára virágzónak a lehetőséget se adta meg, már hullottak le a bimbók... Sokan a gazdaboltot ajánlják, vagy átültetést. Őszintén megmondom, én már fel is adtam, azonban úgy néz ki, ezek harcos orchideák, ugyanis új szár és levél növekszik, nem adják fel. Tripsznek nyomát se látom. Remélem, újra láthatom majd a virágaikat.

1. Madártej



Az idén fedeztem fel ezt az afrikai virágot, amely felfele hozza narancs virágait, szereti a napot és heti egyszeri locsolást igényel. Hagymás növény, kettő-három szárat hoz, majd virágzás után elhervad. Azt tervezem, hogy a hagymákat átültetem egy nagy virágcserépbe, hogy jövőre bokrosabbnak tűnjön.
Szerintem gyönyörű növény, aránylag sokáig, egy-két hónapig virágzik, és érdemes megtartani, nehogy kidobjátok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése