2020. június 1., hétfő

Májusi összegzés

Ez a hónap mintha még hamarabb telt volna el; elmúlt a virágzás, a fák zöld leveleket szültek, egyszer meleg van, aztán hideg, fúj a szél, esik az eső, de legalább a járvány mintha enyhülne, ahogyan a szabályozások is. Személy szerint nagyon unom már a maszkban járást, sok értelmét se látom, hogy a vonaton, metrón viseljem, de az irodában nem kell, miközben a kávézók, éttermek is újranyitottak, ahol senki nem hord maszkot. Nem tudom, más könyvmoly is szenvedett-e nyakfájástól a maszkban való olvasás miatt, de nekem kétszer is becsípődött. De legalább egyik családtagom se került kórházba, szüleim is jól vannak, az elmúlt három hónap már csak emlék, a kutyák is kibékültek, úgyhogy ennyi elég is a panaszkodásból. És a könyvtárak is elkezdtek újra kinyitni, igaz, ilyen-olyan megkötéssel, de már ez is valami.
Május hónapban ismét sikerült rekordmennyiségű könyvet elolvasnom, azonban filmet, sorozatot alig fogyasztottam.

Könyvek




Sarina Bowen: Keserédes - életem első romantikus-erotikus kötete.
Richelle Mead: Vámpírakadémia - újraolvasom az egész sorozatot.
Lauren Beukes: Zoo City - régóta várt rám ez a könyv, tetszett a menősége és a frissessége, de a végére elfáradt.
Richelle Mead: Dermesztő ölelés - jobban tetszett, mint első olvasáskor.
Edith Wharton: Ethan Frome, avagy egy szerelem csapdája - az írónőről kéne már egy posztot írnom, mert csak falom a regényeit; nagyon jó, olvassátok!
Gillian Flynn: Sötét helyek - számomra nevetséges volt az egész, nem értem a sikert.
Georges Simenon: Maigret és a víg kompánia - ismét egy nagyszerű Maigret-kötet, amelyben július van és forróság, sok a pia, a felügyelő pedig nem jut el nyaralni.

A Csipkerózsikák még mindig az asztalon csücsül, szerintem semmit nem haladtam vele, illetve most kezdtem bele egy kölcsönkönyvbe, a Szólíts a nevedenbe, ami eddig nagyon adja a nyári hangulatot.

Hallmarkos filmek




The Crossword Mysteries: A Puzzle to Die For - sose néztem még hallmarkos krimifilmet, de tetszett, csavaros volt.
Paris, Wine & Romance - jaj, ez lehetett volna akár aranyos is, de miért kell ilyeneket beletenni, hogy a francia pasi, sőt minden francia, töretlen nyelvtudással beszéli az angol nyelvet, semmilyen nyelvtani hibát nem vét, csupán cuki az akcentusa? Mindezt tetézte az, hogy a franciák - legalábbis az amerikaiak szerint - maguk közte is angolul beszélnek... Miért nem lehetett volna egy francia-amerikai színészt találni vagy - úristen! - feliratozni pár mondatot?
A Taste of Summer - vártam ezt a filmet, mert a főszereplő párost egyrészt ismerem más sorozatokból (Witches of East End és Devious Maids), másrészt a való életben is sok éve egy pár, így érdekelt, milyen lesz a kémia. Aranyos kis film volt, bár a nyári hangulatom nem jött meg tőle - inkább csak az étvágyam.

Sorozatok




Agymenők - nekiálltam ledarálni. Eddig mindig csak a tévében kaptam el, és háttérzajból kedvenc sorozattá vált. Jelenleg a 8. évad elején járok.
Dead to Me - elindult a tavalyi év egyik kedvence, egy nagyon jó nyári krimi/dráma/dark comedy sorozat második évada, de pár rész után nem kötött le annyira, úgyhogy majd később folytatom.

Hírek


  • Alice Hoffman írt még egy előzményregényt az Átkozott boszorkákhoz, ennek Magic Lessons a címe és várhatóan októberben jelenik meg.
  • Valamint az is kiderült, hogy dolgozik egy folytatáson is, ami a regényben megismert lányokról szólna (Antonia és Kylie), akik persze mára már felnőttek.
  • Ráadásul idén 25 éves a Practical Magic, azaz  Átkozott boszorkák, így a nyár folyamán valamikor újrázok.
  • Sarah Addison Allen is dolgozik egy új regényen, amelyet hamarosan befejez. Ennek nagyon örülök, hiszen 2016-ban olvastam tőle utoljára.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése