2019. szeptember 30., hétfő

Karin Tidbeck: Rénszarvas-hegy ​és más történetek a peremlétről

Könyvadatok:
Zsáner: Sci-fi, fantasy, weird fiction
Megjelent: 2019 (eredetileg: 2012)
Kiadó: Agave
Oldalszám: 172
Molyos értékelés: 79%


Fülszöveg:
Egy gyermek egy konzervdobozba születik. Egy telefonközpontos a pokolban találja magát. Három nő valahol az időn túl lebeg. Meseszerű lények kísértenek csendes kis falvakat. Karin Tidbeck, a svéd szerző szürreális világaiban minden lehetséges. A kötetben található történetek nemcsak a hazájában, hanem világszerte meghódították a szépirodalmi sci-fi, a spekulatív fikció és az alternatív fantasy olvasóit, és olyan nagy írókat tudhatnak a rajongóiknak, mint Ann és Jeff VanderMeer, China Miéville vagy a néhai Ursula K. Le Guin.


Nagyon vártam ezt a kis kötetet, majdnem elő is rendeltem, de pont annak idején kezdődött a könyvstopom, így csak később, egy akció keretén belül sikerült megszereznem. Úgy érzem, vagy a marketing ment félre vagy én számítottam másra. A borító és a beharangolás után egy kellemesen borzongató, horror-novelákkal tűzdelt kötetet vártam, ami pont jó lesz a borúsabb napokra. Nem ezt kaptam.


Szeretem az elvont történeteket, a hangulatos vidékeket, szóval tényleg nem értem, hol ment félre nálam ez a könyv?! Talán túl elvont volt? Amit én naivan szürrealizmusnak véltem, amit egyébként szintén nem szeretek, az igazából a mostanság használatos weird fiction? Pedig a leírás alapján még így se volt elég horroros. Lagymatagnak nevezném a legtöbb novellát.


A hangulat is marha jó lehetett volna, hiszen kapunk erdőből megjelenő lényeket, kihaltnak tűnő falvakat, tehát tényleg borzongató; őszi napokra tökéletes rémmesék, de mégsem éreztem semmit olvasás közben. Azt hittem, majd talán utána, vagy napok múlva kezd el ezeken kattogni az agyam, de semmi. Olyan szinten nem volt köztünk kémia, hogy az elkeserítő. Pedig nagyon vártam, de ez hatalmas csalódás...


Nagy nehezen két novellát tudok kiemelni, ami tetszett: Rebecka és a Pyret. Ennyi.


Optimistán mondhatnám, hogy majd ha újraolvasom, hátha elkap a hangulata, de már el is adtam. Nagyon sajnálom, mert tényleg azt hittem, hogy telitalálat lesz.

2 megjegyzés:

  1. Sajnálom, hogy nem találtátok meg a hangot!... pedig hogy vártad. :/
    De akkor jobb is ha eladtad, nem szenvedett nagy kárt a könyvstop sem. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne is mond :( De legalább, akinek eladtam, nagyon örült neki :)

      Törlés