2019. szeptember 16., hétfő

Könyvek őszre

Mint az már kiderülhetett a másik, ősszel kapcsolatos posztomból, ez a kedvenc évszakom, és a hallmarkos filmek után azokat kedvelt vagy vágyott könyveket szedtem össze, amiket szeptember-október-november hónapban a legjobb olvasni.



Az alábbi könyveket már olvastam, és azért ajánlom a mostani szezonra, mert ősszel játszódik és sokat írnak benne a fák leveléről, kint vagyunk a természetben; lehet, hogy egy kicsit ijesztő vagy misztikus, attól függően milyen zsánerről van szó. Azonban akad olyan is, amit a témája miatt ajánlok, mivel szerintem - főleg október vége felé - a boszorkányos, gótikus könyvek is bekuckózásra sarkallhatnak egy-egy esős napon, hiába játszódik más évszakban. De ennek megítélését természetesen rátok bízom.


 


1. Boszorkányos könyvek
Alice Hoffman: Átkozott boszorkák
Már háromszor olvastam, de néha emlékeztetnem kell magamat, hogy a történet java része nyáron játszódik. Mégis ajánlom, mert ha nem is kimondottan boszorkányok elevenednek meg benne, de előtérbe kerül a mágia, babona, testvéri-kapcsolat.
J.K.Rowling: Harry Potter és a bölcsek köve
Szerintem ilyenkor sokan a kezünkbe vesszük az ifjú Harry kalandjait tartalmazó sorozat első kötetét. Elkezdődik az új, első tanév, ráadásul a Roxfortban; varázslatos helyszín, piros-sárga sálak, lehullott falavelek, varázsigék, rejtély. Annyira jó benne elveszni!






2. Gótikus könyvek
Alice Hoffman: Itt a Földön
Ez nem számít teljesen gótikusnak, de mivel az Üvöltő szeleket meséli újra, ezért most ide került. Sötét hangvételű ez a könyv, teljesen elveszünk a dombokon, a magányos házak szobái közt, de talán épp ezért lehet egy borzongató olvasmány élvezetes is a rideg napokon.
Shirley Jackson: Hill House szelleme
Úgy látom, idehaza nem nagyon szerették ezt a könyvet, és bár elsőre én is furcsán tekintettem a dialógusokra, most már  bevallhatom, hogy igenis féltem a regény olvasása közben. Nagyon hangulatos, szerintem kifejezetten ijesztő is - azonban ez egy 1959-ben íródott regény, tehát a horror elem nem ugyanolyan, mint egy mai regényben/filmben.
Deborah Lawrenson: A lámpás
Bár nem volt kedvencem a regény, ráadásul Provence-ben játszódik, ahol csak és kizárólag nyár van, mégis enyhén borzongató a stílusa, itt is el lehet veszni a gótikus elemek közt.






3. Fantasy
Maggie Stiefvater: Shiver
Tinikoromban legalább háromszor olvastam el ezt a könyvet (még angolul is egyszer!), annyira szerettem a lassú, bájos stílusát. Alapjáraton ez a regény egy ifjúsági fantasy, és bár a kék borító bezavarhat, a történet szeptemberben kezdődik, és a leírások miatt nagyon ajánlom a regény elolvasását ebben az időszakban.


A lenti könyvcsokrot pedig olyan regényekből válogattam össze, amiket majd egyszer szeretnék ősszel elolvasni.


Lois Duncan: Sötét folyosók
Úgy érzem, már kinőttem az ifjúsági regényekből, de ennek a tini-horrornak szívesen adnék egy esélyt.
Sarah Perry: Melmoth
A gótikus besorolás győzött meg, rájöttem, hogy ez egy nekem való zsáner.
Nora Roberts: Sötét boszorkány
Nagyon régen még olvastam az írónőtől, és bár egyáltalán nem vált kedvencemmé, azért ezzel a boszorkányos történetével szívesen megpróbálkoznék.
Daphne du Maurier: A Manderley-ház asszonya
Ezt a tavalyi A lámpás és a Hill House szelleme óta tervezem, nagyon szeretném idén kivenni a könyvtárból.
Bram Stoker: Drakula
Vámpíros, gótikus, ez is jöhet egy októberi hétvégére.
Helen Oyeyemi: W is for Witching
Jóféle boszorkányos könyvnek néz ki ez is, először a borítója fogott meg.
Stephen King: Borzalmak városa
Azt hiszem, ideje lenne egy újabb King klasszikusnak nekiállni, ez pedig egy igazán izgalmas rémtörténetnek tűnik.
George Brewer: A Ravensworth-i boszorkány
Azt hiszem, ezt nem kell magyarázni.
Shirley Jackson: We Have Always Lived in the Castle
Megszerettem az írónő munkásságát, így szívesen elolvasnám ezt a könyvét is.
Karin Tidbeck: Rénszarvas-hegy és más történetek a peremlétről
Megbántam, hogy nem rendeltem elő (abban az időben kezdtem meg a könyvstoppot), pedig egyre inkább kezdem szeretni a sci-fi/horror novellásköteteket.


Ti milyen könyveket szerettek ősszel olvasni?

5 megjegyzés:

  1. A boszorkányos, varázslattal kapcsolatos és misztikus könyveket én is ősszel szeretem olvasni, de ehhez kell az is, hogy a történet nagy része is ősszel vagy legalább borongós időben játszódjon. Az Átkozott boszorkákat májusban olvastam, de a mágia ellenére az nekem igazi nyári olvasmány, pont azért, mert főként nyáron játszódik. A Manderley-ház asszonyát a nyár utolsó napján olvastam el, de egyébként egy az egyben őszi olvasmány, annak ellenére, hogy a történet egy része nyáron játszódik.

    A Jane Eyre is tipikus őszi olvasmány számomra, ahogyan a Harry Potter sorozat is. Az utóbbi évek legjobb újonnan felfedezett őszi olvasmányélménye pedig egyértelműen A Highgate temető ikrei volt, egyszerűen imádtam. Misztikus, borzongató, de rendkívül hangulatos. Érdekes egyébként, hogy az, hogy az adott történet milyen évszakban játszódik, nem befolyásolja, hogy mikor olvasom el, de sokkal jobban el tud kapni a történet hangulata, ha én is ugyanakkor olvasom.

    Most épp a Krumplihéjpite Irodalmi Társaságot olvasom, ez is amolyan igazi őszi, bekuckózós könyv.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudnál ajánlani ilyen boszorkányos, misztikus könyvet? Eddit még nem nagyon futottam bele olyanba, ami pont ősszel játszódna, de most nagyon felkeltetted az érdeklődésemet :)

      A Manderley-ház asszonyát nagyon várom, pont pénteken vettem ki a könyvtárból, október vége felé belekezdek :)

      A Jane Eyre-t talán majd egyszer elolvasom, köszi a tippet, csak sajnos az Üvöltő szelek óta távol tartom magam a Bronte-nővérektől. Harry Pottert írtam én is, az tényleg őszi :) Pedig egy egész iskolai éven végigvisz minket :)
      A Highgate temető ikreiről mindenfélét hallottam már. Azzal is lehet megpróbálkozom, csak sajnos Az időutazó feleségét naaaaagyon nem szerettem :(
      Egyébkétn én is így vagyok, akár télen is be tud rántani egy nyáron játszódó könyv, és elhiszem, hogy nyár van :)
      Érdekes, mástól is hallottam, hogy a krumplihéj könyv őszi szerinte, de én úgy emlékszem, az valahogy téltől nyárig játszódik, nem? Meg mondjuk nyár végén olvastam, de iagzából az nekem teljesen évszak-független regénynek maradt meg :) Mindenesetre imádtam! :)

      Törlés
    2. Boszorkányosok közül az Engelsfors trilógiát és a Bűbájos Mary könyveket ajánlanám, misztikusok közül a Wayward Pines trilógiát, ezek mindegyike igazi őszi olvasmány. De a Manderley-ház asszonya és a Jane Eyre is eléggé misztikusak, sőt az Üvöltő szelek is. Igaz, az utóbbit nem olvastam végig, egyszer elkezdtem de félbehagytam (nem azért, mert nem tetszett), de amennyire emlékszem az is komor hangulatú, kísértettörténet.

      A Manderley-ház asszonya a Jane Eyre feldolgozása/átirata, szóval ha az tetszeni fog, akkor jó eséllyel a Jane Eyre is.

      Nem akarlak semmire rábeszélni, sem erőszakoskodni, de A Highgate temető ikreit tényleg csak ajánlani tudom. Nekem az tetszett benne a leginkább, hogy tökéletes az egyensúly és a harmónia, amit megteremt benne Niffenegger. Borzongató, de nem félelmetes kísértethistória, megfűszerezve egy kis szerelemmel, emberi tragédiákkal és egy hatalmas titokkal. Nagyon bensőséges hangulatú, nekem mindig olyan érzés olvasni, mintha egy meleg, puha, bolyhos takaróba burkolóznék, miközben kint szélvihar van és zuhog az eső. Ha egyszer lesz kedved/merszed/időd, szerintem érdemes megpróbálkozni vele. Az időutazó feleségét nem olvastam, szóval a szerző stílusát tekintve nincs összehasonlítási alapom, de eléggé válogatós olvasó vagyok, és ez tényleg nagyon magával ragadott.

      A Krumplihéjpite Irodalmi Társaság januártól szeptemberig játszódik, ennek ellenére nekem mégis nagyon őszi hangulatú könyv, érdekes, de tényleg így van.

      Egyébként, most hogy a misztikus, boszorkányos könyveket írogattam, rájöttem, hogy milyen régen olvastam ilyet, és mennyire hiányzik. Azt hiszem fogok zsákmányolni valamilyen jó kis boszorkányos fantasyt az őszre és a télre. :)

      Törlés
    3. Az Engelsfors trilógiát elkezdtem, nem si tudom, miért nem folytattam... Most fel is írom magamnak.
      A Bűbájos Maryt egyik barátnőm akart kölcsönadni egy időben, a Wayward Pines meg érdekesen hangzik, ezeket is felírom, köszi!

      Annyira meghoztad a kedvem ehhez a Highgate temetős könyvhöz, hogy ezt is feltettem a listámra :D Remélem, ez jobban fog tetszeni, mint az időutazós.

      Érdekes, hogy mennyi embernek ennyire bekuckozós könyv a krupmlihéjpite, nekem az hiába tetszett nagyon, olyan évszakmentesnek maradt meg :)

      Ha találsz jó boszorkányosat, mindenképp szólj, mert az engem is érdekel :) Kerestem pl. Nora Robertstől a Sötét boszorkányt, de sehol se kapni :(
      Egyébként egy plusz őszi ajánlat: Maggie Stiefvater: A Skorpió vágta - többektől hallottam, hogy ez ősszel játszódik.

      Törlés
    4. Remélem, neked is tetszeni fog, én beleszerettem, minden év őszén újraolvasom. Szólok, ha találtam valami jó boszorkányosat, a Maggie Stiefvatert pedig felírtam, köszönöm az ajánlást. :)

      Törlés