2019. október 1., kedd

Szeptemberi zárás

Sosem vezettem ilyen rovatot, de most kedvet kaptam hozzá, és magamnak is jólesik összegyűjteni, mit olvastam, mit vettem, mi került fel a kívánságlistámra.
 
Ezeket olvastam:
Sherryl Woods: Flowers on Main - nagyon kiakasztott.
Kate Furnivall: Árnyak a Níluson - kellemes csalódás.
Karin Tidbeck: Rénszarvas-hegy és más történetek a peremlétről - kellemetlen csalódás.
 
Sajnos ez a hónap közepes alá olvasott könyvek tekintetében. Elég rossz, amikor sok-sok jó könyv után (Krumplihéjpite Irodalmi Társaság, Swimming Lessons, Az evertoni órásmester) nem találsz olyat, ami szintén el tudna varázsolni. Bár azt tapasztaltam, egy moly élete is egy hullámvölgy, vannak ilyen korszakok.
 
Ezeket vettem:
  • Edith Wharton: A szerelem nyara - antikváriumból 700 forintért.
  • Karin Tidbeck: Rénszarvas-hegy és más történetek a peremlétről és
  • Tom Sweterlitsch: Letűnt világok - Librinél lévő Agave 1+50% akció keretén belül, plusz felhasználva a törzsvásárlói pontjaimat kb. 4000 forintért.
  • Georges Simenon: Maigret csapdát állít és
  • Margaret Atwood: Az özönvíz éve - Libri Könyvpalotában van egy sérült könyvek osztálya, ezeket innen szereztem kb. 4000 forintért.
  • Mary Alice Monroe: Beach House Memories - bookdepo rendelés, kb. 4000 forint.
  • Kőhalmi Zoltán: A ​férfi, aki megölte a férfit, aki megölt egy férfit - ezt eleinte ajándéknak szántam, de rájöttem, a másiknak nem tetszene, csak nekem (olykor belefutok ilyenekbe), ez előrendelve 3000 forint volt.
Nem szoktam ennyi könyvet venni, de a két és fél hónapig tartó könyvstopomnak a szeptember vetett véget, és hát amikor elmentem átvenni a könyveimet, ránéztem a szépséghibás szekcióra, a Mary Alice Monroe könyvre pedig már az augusztusban olvasott Swimming Lessons óta fájt a fogam. Így most boldog vagyok, és októberben nem is tervezek semmit venni, csupán az előrendelt új Atwood kötetet.
Ha összeadjuk, akkor ezek a könyvek teljes áron összesen kb 23.000 forintot tesznek ki, nekem azonban sikerült kb 15.000 forintért beszerezni ezeket, ami nem rossz 7 db könyvért.
 
Ezek kerültek fel a kívánságlistámra:
Louisa May Alcott: Kisasszonyok - a decemberben érkező film, Joey Tribbiani és a könyvklubunk havi témája miatt (erről majd egy későbbi posztban értekezem).
Domenico Starnone: Hurok - ezt sajnos vissza kellett vinnem a könyvtárba, mert bele se kezdtem, de már nálam volt hetek óta, viszont még mindig érdekel.
Arthur C. Clarke: 2010 – Második űrodisszeia - ugyanez az ok.
Christine Féret-Fleury: Juliette nagy utazása - molyon láttam, hogy egy figyeltem olvassa; a borító és a leírás felkeltette az érdeklődésemet.
P. Djèlí Clark: A 015-ös villamos kísértete - a kiadónál láttam, és mivel pont egy félig-meddig Kairóban játszódó könyvet olvastam közben, rájöttem, hogy már nem ódzkodom az ilyen távoli kultúráktól.
Gardner Dozois (szerk.): A legjobbak legjobbjai 1. - mindig látok ilyen válogatást, de sosem érdekelt. Mostanság viszont egyre több sci-fit olvasok, ezért jöhet!
Kira Archer: Truly, Madly, Sweetly - angol könyv, amiből Hallmarkos film készült. Az nem volt nagy szám, de hátha könyvben jobb.
Jessica Brockmole: Levelek Skye szigetéről - a Krumplihéjpités könyv kapcsán ajánlották, mivel ez is levélregény.
 
Ezeket a sorozatokat kezdtem el/néztem meg:
Castle Rock - hangulatos, bár szerintem kicsit zagyvaság, mindenesetre a 7. rész minden egyéb epizódot megér!
Chilling Adventures of Sabrina - nem néztem a régi sorozatot, csak néha elkaptam a tévében, de ez nagyon tetszik! Sötét hangvételű, sok-sok benne a fekete humor és izgalmas. Remélem, a jövőben se túlják túl a szerelmi cívódásokat és ugyanilyen élvezetes marad. Őszre tökéletes!
Chesapeake Shores - tegnap néztem meg az évad utolsó részét, aranyos volt, bár szerintem ez sikerült a leggyengébben.
The Affair - újraindult, és bár furcsa a mostani felállás, de nagyon tetszik.
 
Ezeket a filmeket néztem meg:
Falling Inn Love - gondoltam, amíg kitart a szeptember eleji jó idő, belefér még egy ilyen nyárias romantikus.
Love, of Course - Hallmarkos őszi film, írtam róla itt.
Truly, Madly, Sweetly - ez is hallmarkos, de olyan semmilyen volt.
 
Hamar eltelt a szeptember, még bérletet is elfelejtettem ma cserélni. Sajnos még csak a könyvolvasás messzerepítő élményére se tudnám fogni, egyszerűen ilyen feledékeny vagyok olykor.
Feldíszítettem a lakást őszi díszekkel, csináltam töltött sült almát (ezekről majd külön posztban értekezem), hullanak a falevelek, alig várom, hogy hétévége legyen, kialudjam magam, és a kiskutyámmal sétálni mehessünk. Eddig szerintem egész szép időnk volt, remélem, ez októberben is megmarad. Tervekről nem írok, mert akkor tuti nem teljesítem.
 
Nektek milyen volt a szeptember?
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése