2019. október 10., csütörtök

Őszi édességek I.

Ebben a hónapban nem volt még ősszel kapcsolatos poszt, ezért gondoltam, elkezdem veletek megosztani azokat az recepteket, amik az alapanyagai miatt őszi édességnek nevezhetőek. A legelső poszt a legegyszerűbb, de az egyik legfinomabb kedvencemről fog szólni, ami nem más, mint a töltött sült alma.

Egy hallmarkos filmben készítettek ilyet, és egyből felkaptam rá a fejem. Aztán mondták mások is, hogy ez nagyon finom, adjak neki egy esélyt. Biztosan finom a sima sült alma is, de a töltelékkel együtt szerintem kiváló desszert. Miután megsült, hütőben tárolható, és akár másnap hidegen, vagy felmelegítve is ugyanolyan finom.


Saját kép
Hozzávalók:
alma
zabpehely
mandula, kesudió, mogyoró mix (amit csak akarsz)
méz


1. Az almák csutkáját és a közepét kivágjuk úgy, hogy alulról felfele szélesedjen.
2. A tölteléknek való nagyobb magvakat (pl. mandula, dió) összevágjuk apróbb darabokra, aztán a zabpehellyel összekeverjük.
3. Az almákat egy kisebb tepsibe tesszük, teheünk alá sütőpapírt is, mert le fog folyni belőle a szirupos méz. Megtöltjük a töltelékkel, majd leöntjük egy-egy kanál mézzel.
4. Légkeveréses álláson 180 fokon 30 percig sütjük.
5. Amint kész, fogyasztható.


(Az eredeti receptet innen néztem: https://www.nosalty.hu/recept/toltott-sult-alma)

2 megjegyzés:

  1. A sógornőmnél ettem egyszer régen sült töltött almát. Ő valamilyen marcipános töltelékkel töltötte meg, ami isteni finom volt. El is feledkeztem róla, hogy milyen finom is ez. Tök jó, hogy kitetted, én is készítek ilyet. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hű, az érdekes lehet! Szeretem a marcipánt, de így együtt furán hangzik, pedig már más is mondta, hogy úgy ette. Egyszer kipróbálom!
      Örülök, hogy tetszett, majd mesélj, milyen lett :)

      Törlés