2019. október 24., csütörtök

Sorozatok őszre

Jöjjön még egy őszi témájú poszt, amelyben olyan sorozatokat mutatok be, amik szerintem igazán jó választások lehetnek őszre.


1. Klasszikus, családi sorozatok








Gilmore Girls (Szívek szállodája)
Ha erre a sorozatra gondolok, mindig ez a kép jut eszembe:






Nem csoda hát, hogy most ősszel is elindítottam, és rendszerint ez megy a háttérben. Ez még tipikusan az a sorozat volt, amelyben egy évad (kb.) 22 részből állt, ősszel indult, tavasszal végződött. Így főleg az első 5-7 rész totál őszies, kapunk hálaadásnapi és halloweenes epizódot is. A háttérben sok a narancs-barna szín, a tökök, a színes falevelek, így tényleg nem csoda, ha sokan az ősszel azonosítják a sorozatot.
Bár én szívem szerint csak a harmadik évad végéig bírom elviselni szeretem a sorozatot, ilyentájt tök jó újranézni.




Everwood
Gyerekkorom egyik kedvenc sorozata volt, emlékszem, még anyukám is nézte. Az erdős tájkép, a hatalmas hegyek, amelyek meghúzódnak a háttérben és azok a barnás színek egészen megmaradtak bennem, és erről a sorozatról is leginkább az ősz jut eszembe. A zenéje a mai napig a fülemben cseng. Ideje lenne újranézni, mert már kezd megfakulni.


2. Spooky, kellemesen ijesztő sorozat






Chilling Adventures of Sabrina
Az eredeti, nagyon viccesnek és lánykásnak tűnő sorozatot sosem néztem, ez azonban nem gátolt meg abban, hogy szeptember vége felé elkezdjem és ledaráljam a mostanit. Mi sincs ennél halloweenesebb. Már a kezdő mondat is erre utal. Olyan az egész sorozat, mintha folyamatosan Halloween lenne, de legalábbis ősz. Sabrina ruháit is imádom, a harisnya, szoknya, garbó neki ráadásul roppant jól áll. Van itt ködbe rejtőző ház, fekete macska, tökök, recsege-ropogó avar, és természetesen boszorkány, démon, sátánizmus, maga a sátán, meg amit akartok. Nem félelmetes, de nem is bájos.


Supernatural
Még tinikoromban abbahagytam ezt a sorozatot. Akkor, a hatodik évad környékén, azt hittem, a sorozatnak befellegzett. Erre még mindig megy. Igaz, ez már az utolsó évad lesz, de nem semmi utat tett meg. Újra kellene kezdenem, de így, tíz év távlatából is rémlik, hogy izgalmas volt, főleg a 3-4-5. évad, kellemesen ijesztő, tele démonokkal, angyalokkal, mitológiát taglaló értekezésekkel.


3. Majdnem horror, jó lesz estére






Castle Rock
Nem volt ijesztő, de spookynak se nevezném, mert szerintem abban van valami játékosság. Ez komolyan vette magát, a mitológiáját, és bár szerintem hatalmas katyvasz az egész, mégis magával ragadó a hangulata. Borongós tájak, fura házak, még furcsább szereplők. Amiért kiemelkedő számomra ez a sorozat, az a hetedik rész. Az az epizód olyan szépen és izgalmasan felépített volt, hogy merem állítani, hogy a tévétörténelem egyik legjobbját láthattuk. Emiatt ajánlom mindenkinek!


Dark
Időutazós, német sorozat? Jöhet! Az eleje talán lassabban indul be, de aztán már alig bírod kikapcsolni a tévét, mert a végére kell érned. Sokaktól hallottam, hogy jegyzetelniük kellett, amit nem csodálok, hiszen elsőre elég kesze-kuszák a szálak, a második évadban vissza kellett olvasnom, melyik családhoz ki tartozik. Külön kiemelendő, milyen jó munkát végeztek a castinggal.
Itt is adott a borongós hangulat, a sárga esőkabát, az erdőben való mászkálás. Esős időben, amikor nem tudsz kimozdulni otthonról és van legalább 3-4 napod, akkor kezdj bele, mert hidd el, nem bírsz majd vele leállni.




Ti miket szoktatok nézni ősszel?

2 megjegyzés:

  1. Gilmore Girls örök favorit, ez az a sorozat, amiben mindig benne vagyok :) de valóban, az ősz különösen jól áll neki :)
    Nekem a netflixes Anne with an E is mar őszi sorozat lett, lecserélte a sullivaneset. Annyira zseniális átdolgozás lett, hogy wow. A Váratlan utazás viszont maradt, számomra az is nagyon őszi sorozat.

    Az új Sabrina tök jól indult, de aztán az első évad után nekem valahogy elfogyott a lelkesedésem. A Riverdale-lel is hasonlóan jártam. A borongós hangulat miatt még az is lehetne őszi sorozat, de csak az első évadot ajánlanám. Utána már nagyon szappanopera lett és béna irányba vitték el az egészet szerintem.
    A Darkkal szemeztem már, de most nagyon felcsigáztál, szuperül hangzik! Fel is veszem a listámra.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az Anne-nel szemezek én is. Pedig a könyvsorozatot abbahagytam a harmadik résznél, de azt mondják, ez komolyabb, kicsit sötétebb hangvételű, úgyhogy szemezek vele magam is :) A Váratlan utazás tényleg jó még, teljesen kiment a fejemből, hogy idesoroljam, pedig ezzel és a sullivenes Anne-nel is ősszel ismerkedtem meg két éve :)

      Sabrina kár, hogy nem tetszett aztán, de megértelek, én is éreztem ezt.. A második évad pedig aztán olyan "tipikus" irányba ment. Az első részek a legjobbak :)
      Riverdale.. óó. Azzal kezdtem tavaly ősszel, és tartom, hogy az első évad még mindig brutál jó, de hogy azóta mi lett a sorozatból... A 3. évad elején feladtam. Kár érte.

      Darkot pedig mindenképpen ajánlom, és ha megfogadsz egy tanácsot: német nyelvvel nézd, nehogy az angol szinkronnal :D

      Törlés