2019. október 31., csütörtök

Octover - októberi zárás

Imádom ezt a szót, hogy oktover, az angol nyelv néha olyan frappánsan kifejező. Lássuk hát az e havi összefoglalót.


Ezeket olvastam:
Ian McEwan: Dióhéjba zárva - szenzációs élmény volt.
Louisa May Alcott: Kisasszonyok - nagy csalódás.
Agatha Christie: A ferde ház - tök jó rejtvény.
Daphne du Maurier: A Manderley-ház asszonya - ez is csalódás volt, igazából felidegesített (nem tudom, lesz-e róla poszt).
(Arthur C. Clarke: A város és a csillagok - folyamatban, de eddig tetszik, érdekes.)


Ez a hónap is hullámvölgyes volt, jó lenne már egy csalódásmentes havat zárni.


Ezeket vettem/cseréltem:
Nicholas Sparks: Első látásra - antikváriumból 1200 forintért.
Arthur C. Clarke: A város és a csillagok - szintén antikváriumból 1200 forint.
Ian McEwan: Mézesmadzag és
Joanne Harris: Kékszeműfiú - kolléganőmmel elcserélve két Amanda Stevens kötetért.


Igazán jól megúsztam ezt a hónapot, és mivel most megpróbálok arra törekedni, hogy inkább használt könyvet vegyek, mintsem újat, szerintem többször is el fogok látogatni a Gárdonyban felfedezett antikváriumba.


Ezek kerültek fel a kívánságlistámra:
Susan Kay: A fantom
Victoria Schwab: Az Archívum
Stephanie Garber: Caraval
H. P. Lovecraft: Onnan túlról
Addison Cole: Olvass és szeress!
Fodor Marcsi – Neset Adrienn: 50 elszánt magyar nő
Mats Strandberg – Sara B. Elfgren: A kör
Mats Strandberg – Sara B. Elfgren: Tűz
Celia Rees: Bűbájos Mary
Blake Crouch: Wayward Pines
Audrey Niffenegger: A Highgate temető ikrei
Agatha Christie: Miért nem szóltak Evansnak?
Agatha Christie: Az alibi
Agatha Christie: Örök éj
Agatha Christie: A karácsonyi puding
Agatha Christie: Halloween és halál
Robert Beatty: Szerafina és a Fekete Köpeny
Sigríður Hagalín Björnsdóttir: A sziget
Nora Roberts: A mágia útjai


Á, alig viszem túlzásba.


Ezeket a sorozatokat/filmeket kezdtem el/néztem meg:
Chilling Adventures of Sabrina - befejeztem, összességében tetszett, bár a második évad, olyan tipikusba ment át.
The Affair - hamarosan vége az egész sorozatnak, szerintem fogok írni róla, mert szenzációsnak tartom!
The Haunting of Hill House - három nap alatt ledaráltam, és sokakkal ellentétben nekem nem tetszett, a könyvet jobbnak tartom.
The Good Place - imádom, a mostani, negyedik évad lesz sajnos az utolsó, de szerintem jobb is lezárni most; mindenesetre hiányozni fog.
Mindhunter - az első évad után nagyon vártam a másodikat, a könyv is tervben van. Sok helyen olvastam, hogy nem tartották olyan jónak, de szerintem ez is érdekes és elgondolkodtató volt.
Daredevil - egy részt néztem meg eddig, meglátjuk, lesz-e belőle második.


All of My Heart trilógia - hallmarkos cuki filmek, kettő ősszel játszódik, így kötelező volt.
Over the Moon in Love - szintén hallmarkos, őszinek kikiáltot film, de semmi őszies nincs benne, komolyan mondom, még egy lehullott falevél se. Egyébként aranyos volt ez is.
Love, Fall & Order - szintén hallmarkos, igazi, őszi film, amiben van őszi fesztivál, termelői piac, tökök, pulcsik, és minden narancssárga-barna színekben pompázik.
Zombieland - a tévében kaptam el, és annyira berántott, hogy nem bírtam elkapcsolni. Vicces, mégis megható, lehet, a második részt is megnézem moziban.
(Ma pedig Halloween alkalmából megnézem újra az Addams Familyt)


Vége a másik kedvenc őszi hónapomnak is, most már jön a nyirkos, esős, szeles, borús november. Az óraátállítás is kissé összezavart, de legalább egyelőre világos van, amikor elindulok otthonról. Örülök, hogy kihasználtam a szép időt, sokat sétáltam a kutyámmal, és minden tele volt lehullott falevelekkel, néha még sünit, mókust is láttam.


Nektek hogy telt az október?



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése