2019. november 29., péntek

Novemberi összefoglaló

Milyen hamar eltelt ez az ősz! A novemberrel megérkezett az eső, a nyálkásabb időszak, idő előtt elkezdtem darálni a karácsonyi filmeket, és a hónap végére le is betegedtem. Nem csoda, ha örülök, hogy hétvégén első advent. Nézzük hát, mik kerültek sorra novemberben.

Ezeket olvastam:



  • Mary Alice Monroe: Beach House Memories - harmadik része a The Beach House sorozatnak, a negyedik már ott is van a polcomon.
  • Linwood Barclay: A baleset - nagyon tetszett, izgalmas és fordulatos volt.
  • Ted Chiang: Kilégzés és más novellák - sokáig tartott, amíg átküzdöttem magam ezen a köteten, de az utolsó 5 novella miatt megérte. Poszt majd később várható. 
  • Sigríður Hagalín Björnsdóttir: A sziget - nagyon tetszett, de szörnyen ijesztő is volt, főleg a távolságtartó stílusának köszönhetően. Poszt erről is majd később.
  • (Katharina Hagena: Az almamag íze - folyamatban, eddig nagyon tetszik.
  • Arthur C. Clarke: A város és a csillagok - hetek óta feléje se néztem, nem tudom, befejezem-e.)

Ebben a hónapban nagyon jó könyveket olvastam, decemberben pedig nekiállok az advent-a-thonnak.

Ezeket vettem:
  • Mary Alice Monroe: Beach House for Rent - ez a negyedik rész, már akkor megrendeltem bookdeporól, amikor elkezdtem a harmadik részt.
  • Margaret Atwood: Testamentumok - még szeptemberi előrendelés volt, eredetileg októberre írták a megjelenést, de csúszott. Mindenesetre örülök neki, hogy végre a polcomon tudhatom.
  • J. K. Rowling: Harry Potter és a Főnix rendje - karácsonykor tervezem újraolvasni, antikváriumi példány, nagyon jó állapotú.
  • Karen Marie Moning: Iced - Megnyílik az ég - Black Friday akcióban alig volt 700 forint. Nem terveztem folytatni magyarul, de ezt mégsem tudtam kihagyni.
  • Agatha Christie: A karácsonyi puding - ez lesz a könyvklubos, karácsonyi témájú könyvem. A ferde ház meghozta a kedvemet több Christie történethez, remélem, jók lesznek.
  • J. R. R. Tolkien: A hobbit - Mivel idén A Gyűrűk Ura nagy hatással volt rám, vártam, hogy leakciózzák ezt, így nagyon örültem a Black Friday nyújtotta lehetőségnek.

Sorozatok, amiket néztem:




  • The Kominsky Method - végignéztem a második évadot, ha lehet, jobban tetszett, mint az első.
  • Castle Rock - szintén jobban tetszik a második évad, mint az első, az ötödik rész majdnem annyira zseniális volt, mint az első évad hetedik epizódja.
  • The Affair - véget ért, öt évig volt velem, imádtam!
  • The Good Place - úgy tudom, most elmegy pihenőre a sorozat, de még mindig imádom, nem akarom, hogy vége legyen.
  • Zeit Der Geheimnisse - német, szomorkásabb karácsonyi sorozat a Netflixen, nagyon tetszett, a zenéje még mindig a fülemben cseng.

Horror film:



  • In the Tall Grass - nagyon érdekes kis horror volt, nem túl ijesztő, inkább elgondolkodtató, Stephen King és Joe Hill novellája alapján. Azt is biztosan el fogom majd olvasni!

Karácsonyi hallmarkos filmek, amik tetszettek:



  • A Bramble House Christmas - ez nagyon kedves volt, első karácsonyi filmem idén és olyan karácsonyi hangulatom lett tőle, hogy csak na.
  • Pride, Prejudice and Mistletoe - a híres-neves Büszkeség és balítélet újragondolása. Bár a könyvet azóta se olvastam, tetszett a film.
  • Christmas in Love - tetszett az üzenete, ez is nagyon aranyos volt.
Netflixes karácsonyi filmek:



  • Let is snow - nagyon tetszett, modern Love Actually? A könyvet is tuti elolvasom. 
  • Klaus - kétszer pityeregtem ezen a filmen, de nem azért, mert szomorú lett volna, inkább kedves és megható. Az elmúlt évekből ez a kedvenc filmem, karácsonykor is meg fogom nézni.
  • The Princess Switch - aranyos volt, Vanessa Hudgens tehetsége a Grease Live-ban is feltűnt, itt is ügyes volt.
  • Holiday in the Wild - nem hittem volna, hogy ez ennyire tetszeni fog. Mostanság bejönnek az olyan történetek, amelyek különböző állatfajok megmentéséről szólnak, szóval az elefántoknál megvettek kilóra.

Nagyon várom már a decembert, az említett advent-a-thon keretében tervezek egy pár könyvet, remélem, sikerül teljesíteni. Ha a betegséget teljesen legyűröm, elkezdem a kinti égősort is feltenni a teraszra, imádom ezt a hangulatot! Az ajándékok nagy része már becsomagolva, pár apróság hiányzik csak. Igaz, jön két szombati munkanap, de azért az ünnepek alatt lesz időm pihenni, sütitek sütni, enni és olvasni, nagyon várom! Nektek hogy telt a november, mit terveztek decemberben?
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése