2019. november 21., csütörtök

Év Végi Book Tag

Bár ez még nem az az összefoglaló, amit év végére tervezek,  BacchanteBlues (blog) kihívott erre, aminek nagyon örülök :)

#1 Milyen könyve(ke)t kezdtél el, amit még be kell fejezned?
Már évek óta nem erősítem azok táborát, akik egyszerre több kötetet olvasnak, jelen pillanatban azonban hármat is gyűrök. 

A legrégebb óta bennálló Ted Chiang új novelláskötete. 
Szeptemberben kezdtem el, de az első 3-4 novella annyira műszaki leírásnak hatott, hogy félretettem. Azután kihagytam egy kisregényt, és az utána következő történetek már sokkal jobban tetszettek, az előző kötetes Chiangot véltem felfedezni bennük. Azonban a sors közbeszólt, ugyanis észrevettem, hogy hat teljes oldal totál üres az utolsó novellában... Pedig azt hittem, aznap már kiolvasom végre. Szerencsére az Agave kiadó egyből kicserélte nekem a könyvet, így most már tényleg befejezem.

Hadilábon állok Arthur C. Clarke A város és a csillagok művével is, mivel a felénél abbahagytam. Nem értem, mi történt, hiszen a 2001: Űrodisszeia az egyik kedvenc regényem lett idén. Ez viszont nyögvenyelős, szájbarágós, és amikor egy hatalmas polippal beszélgettek, elvesztettek. Még hagyom egy kicsit a nappaliban lévő asztalon, hogy szem előtt legyen, de túl sok reményt nem fűzök az elolvasásához.

Maholnap szerintem kiolvasom egyik kedvenc krimiszerzőm, Linwood Barclay izgalmas könyvét.
Nagyon szeretem őt, mert szereplői hétköznapi emberek, akik belekeverednek a rosszfiúk játékába, és mindegyik története összetett, csavaros. Szerintem zseniálisan csepegteti az információt. Ha kiolvastam, majd külön posztot kap.

#2 Van úgynevezett őszi könyved, amivel könnyebben átlépsz az év végi időszakba?
Őszi könyvem mindig van, örök kedvencekről és lehetőségekről itt írtam. Ami idén nagyon tetszett, az a Dióhéjba zárva című kisregény volt, így azt hiszem, jövőre a gótikus irodalom helyett a szépirodalom felé veszem az irányt. Egyébként a tél közeledtével jobban szeretem a krimit, sci-fit, thrillereket.

#3 Milyen új megjelenést vársz még?
Nem igen vagyok tisztában a megjelenésekkel, ha feltűnik egy általam szeretett írónő új könyve, akkor azt megjegyzem, de ennyi. Ma vettem át pl. Margaret Atwood Testamentumok című könyvét, amit már szeptember óta vártam. Alice Hoffman pedig nemrég jelentette be, hogy írni fog még egy előzmény kötetet az Átkozott boszorkákhoz, ami Maria Owens történetét meséli el, ezt is várom.

#4 Mi az a három könyv, amit idén még el szeretnél olvasni?
Több is van, de amivel nagyon szeretnék bekuckózni karácsony idején, az a Harry Potter és a Főnix rendje. Szeretnék még megejteni egy Atwood kötetet is (vagy Az özönvíz évét vagy a Testamentumokat), illetve valamilyen karácsonyi történetet, mivel az tavaly kimaradt.

#5 Van-e könyv, ami még esélyes az "év könyve" címre?
Ó, naná, és nem tudom, melyik lesz a győztes, sok "hatalmas élmény" könyvet olvastam idén. Ilyen volt A Gyűrűk Ura, A szolgálólány meséje, a 2001: Űrodisszeia, A citromtorta különös szomorúsága, a Swimming Lessons vagy a Guvat és Gazella.

#6 Elkezdted-e már a jövő évi tervezést?
Nem, eszembe se jutott, nem szoktam ilyen hosszú távra tervezni. Maximum annyi, hogy szeretném befejezni a Harry Potter újraolvasását, szeretném idén több könyvemet újra kiolvasni, illetve már hagyomány, hogy születésnapomkor meglepem magamat egy drágább könyvvel (idén ez A Gyűrűk Ura volt), így tervben van a Narnia sorozat elolvasása is.

2 megjegyzés:

  1. Szia! Örülök, hogy ilyen gyorsan kitöltötted! :)
    Atwood stílusát én is nagyon szeretem, bár a Testamentumok idén biztos nem fér már be a terveimbe. Neked jó olvasást hozzá, ha még idén belevágsz! Kíváncsi leszek majd a véleményedre. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom én sem, belefér-e még :/ Meg először Az özönvíz évét kéne, amíg még friss a Guvat emléke. A Testamentumokat pedig lehet, hogy majd jövő év elején olvasom, ahogyan tavaly a szolgálólányt :)

      Törlés