2019. november 23., szombat

TOP 5 kedvenc Linwood Barclay könyvem

Tegnap fejeztem be A baleset című regényt, ami nagyon tetszett. Azonban nem akartam külön posztot írni csak erről a történetről, inkább rangsorolnám az eddigi olvasmányokat.
Linwood Barclayre még 2013-ban találtam rá egy könyves magazin jóvoltából, és azóta ő az a krimiszerző, akinek a regényeire mindig lecsapok a könyvtárban. Hét kötetét olvastam már, és mindegyik hétköznapi emberekről, családokról szól, tele fordulatokkal, meglepetésekkel, csavarokkal és olykor egy kis humorral. Vannak jobb és kicsit rosszabb regényei is, de még a rosszabb is tök jó!
Lássuk akkor, hogy melyek a kedvenceim.

5. Közel a veszély
Ez egy kicsit unalmas és kiszámítható volt, de az alapsztori szerintem nagyon ötletes és a főhős is megmaradt az emlékezetemben.

4. A stoppos
Ez a kötet van most apukámnál, remélem, neki is tetszeni fog. Bár Barclay nem a drámát helyezi előtérbe, de itt egy kicsit elpityeregtem, amikor a történet végére értem. Összetett, csavaros, családi drámával megspékelt történet.

3. A baleset
Nagyon izgalmas volt, itt tűnt fel igazán, hogy az író mennyire nem rizsázik, nincsenek felesleges részek, nem írja meg az unalmas jeleneteket, egyből odaugrik, ami a történet szempontjából számít és érdekes. A csavarok bár egy kicsit szappanoperásak voltak, mégsem tudnak levonni az értékéből, mivel izgultam rajta és alig vártam, hogy a végére érjek. Zseniális, hiszen már az elején ott van a kulcs, hogy megoldjuk a rejtélyt, csak nem figyeltünk rá. Az is nagyon tetszett, hogy mennyire rezonál a jelen események történéseire az író, ebben az esetben a 2008-as gazdasági világválságra, amelyet szerintem sokan megtapasztaltunk (2011-ben jelent meg a könyv).

2. A szemtanú
Ez volt az első könyvem tőle, és imádtam! Az alapsztori, a két fiútestvér kapcsolata nagyon tetszett, emellett izgalmas és csavaros volt, ahogyan mindegyik könyve, a legeslegvégén pedig képes volt merész lenni és bejátszani egy olyan jelenetet, amitől az egész karakterhez való viszonyunk megkérdőjeleződik. Nagyon ügyes! Itt is, ahogyan az előző könyvnél, figyelembe veszi a jelen eseményeket, ez esetben a technológiai fejlődést, és a Google Earth adja az alaptémát.

1. Búcsú nélkül
Nem tudom, fogok-e ennél jobbat olvasni tőle, de ez volt az a könyv, amit majdnem egyhuzamban olvastam el. Imádom, hogy a férfi szereplői mennyire hétköznapiak, alapjáraton jó emberek észszerű gondolkodással, józansággal megáldva. Itt például a történet azzal indul, hogy egy tinilány az éjszaka közepén nem találja otthon a családját. Eltelik 25 év, a lány felnő, férjhez ment, gyereke van és a férje meséli a sztorit. Tök távolról ragadja meg Barclay az eseményeket, mégis remekül működik. Nem csoda, hogy ő a kedvenc krimiszerzőm Georges Simenon mellett.

Remélem, kedvet kaptatok, hogy egy kis Barclayt olvassatok, és nektek is tetszeni fognak a könyvei!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése