2019. november 15., péntek

Advent mi? Advent-a-thon

Sosem vettem részt olvasási maratonon, mert szeretem a saját magam tempójában darálni a könyveket, azonban ez annyira megtetszett, hogy össze is írtam, milyen könyvekkel szeretnék indulni.
A "kihívást" Arwen5 találta ki, a blogján megtaláljátok a lényegi információkat: https://apenchantforfantasy.blogspot.com/2019/11/ii-advent-thon.html?m=1
Reálisan látva a helyzetet szerintem 2-3 könyvet fogok csak elolvasni, de azért megpróbálom lenyomni mind az ötöt december elseje és huszonnegyedike közt.

1. Olvass el egy sokak által szeretett könyvet!
Választott könyv: J.K.Rowling: Harry Potter és a Főnix rendje
Indoklás: Tavaly novemberben kezdtem el újraolvasni a sorozatot, azonban tavasszal leálltam a negyedik résznél; éreztem, hogy - ahogyan az első olvasásnál - kell egy kis szünet. Most azonban készen állok, és bár karácsonykor terveztem olvasni, megpróbálom előtte lenyomni.

2. Folytasd egy sorozatod!
Választott könyv: Susan Wiggs: A tűzhely melege (Tóparti történetek 2.)
Indoklás: Bár a HP-val is kipipálhatnám ez, de szeretném a tavasszal elkezdett sorozatot folytatni. Öröm, hogy nem egybefüggő, mindegyik rész másvalakiről szól, és ráadásul télen játszódik, így nem csoda, hogy a megfelelő évszakig húztam a dolgot. Bár az első résztől nem voltam elájulva, van reményem az írónőben, mert egy másik könyve kellemes csalódás volt. Azért is kéne folytatnom, mert 2017 nyara óta ül a polcomon.

3. Olvass el egy családregényt!
Választott könyv: Katharina Hagena: Az almamag íze
Indoklás: Bár A tűzhely melegével is kiválthatnám ezt a témát (:D), a molyon szerepel a családregény címke a könyvön, így egyből ez került a listámra. Régebben, amikor Alice Hoffmanhez hasonló írókat kerestem, a német írónő is felkerült a virtuális polcomra, és amikor pár hete rám írt egy lány, hogy megválna tőle, egyből megörültem. Remélem, jó lesz!

4. Olvass el egy könyvet a kedvenc szerzőid egyikétől!
Választott könyv: Georges Simenon: Maigret és az Új-fundlandi randevú
Indoklás: Simenon a kedvenc krimiszerzőm Linwood Barclay mellett. Azonban Barclaytől még novemberben tervezek olvasni, és Simenon könyve amúgy is kicsike, alig 150 oldal, így megpihenésre fogom használni a maraton alatt.

5. Olvass el egy történelmi regényt!
Választott könyv: Ford Madox Ford: Soha többé
Indoklás: Ez is mehetne a sorozatfolytatásba, hisz az első részt 2013-ban olvastam, és vacilláltam is, hogy inkább Kate Morton legyen, de mivel elég egy darab nagy féltégla a maratonba, ezért esett erre a választásom. Na meg azért is, mert igazán illendő lenne ennyi év kihagyás után folytatni, remélhetőleg, sikerül felvennem a fonalat.

Mint írtam, kicsinek tartom a valószínűségét, hogy teljesíteném az olvasásokat, de azért elkezdem, próbálok majd valami naptárat tervezni erre. Ráadásul szeretnék az ünnepek közeledtével egy karácsonyi történetet is elolvasni. Jó is lenne még év vége előtt belehúzni, hogy azért meglegyen a 35+ elolvasott könyv idén.

Ti részt vesztek? Ha igen, mikkel készültök?

3 megjegyzés:

  1. Szia!

    Az utolsó angol úriember könyvek nekem is évek óta hevernek a polcomon... nagyon kíváncsi vagyok rájuk, ugyanakkor kicsit félek is tőlük, hogy sok lenne a 4 kötet egyszerre. :'D

    Sok sikert, jó olvasást! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne olvasd egyből egymás után :) Én mindig hagyok sorozatoknál akár 1-2 hónap pihit is, de mondjuk én a zsánereket is nagyon váltogatni szoktam :) Egyébként szerintem marha jó, csak nyilván meg kell szokni először a 100 éves stílust és a közel 50 oldalas fejezeteket, de tényleg nagyon okos dolgokról van benne szó és a plátói szerelem is olyan szép benne! A sorozatot láttad?

      Törlés
    2. Igen, a sorozat miatt találtam rá a könyvekre. Akkor megfogadom a tanácsod, tényleg kevésbé félelmetesnek tűnik, ha hagyok magamnak időt velük. :D

      Törlés