2020. február 11., kedd

Ezt fogadtam meg idén

Egy ideje terveztem ezt a posztot, mivel idén új fogadalmat tettem, és csak ezt az egyet - ami a könyv vásárlási szokásaimat illeti -, amit eddig egész jól betartottam. Ezért is bátorkodtam belekezdeni a poszt megírásába, mert legalább nem a levegőbe beszélek.

Régebben nagyon el tudtam durvulni a könyvek megvásárlásával, és amikor összeszámoltam, hogy tavaly 51 új/használt/angol könyvet vettem, tudtam, hogy meg kell fogadnom valamit, mert nagyon soknak tartottam ezt. Tudom, most talán azzal jössz, amivel rengeteg könyvmoly ismerősöm, hogy könyveket vásárolni nem bűntudat kérdése, semmi baj, ha már roskadoznak a polcaid, stb. Viszont számomra ha nem is elkeserítő, de elgondolkodtató, hogy több könyvet vásároltam egy év alatt, mint amennyit elolvasok.

Eleinte azt terveztem, hogy megszabom, havonta hány könyvet vehetek, vagy ismét tartok egy könyv-stopot, mint ősszel, de amint megláttam januárban az Agave kiadó kihagyhatatlan akcióját, egyből kudarcot vallottam. Azonban alig 5000 forintért beszerezni 6 könyvet igencsak kielégítő, így új megközelítésből vizsgáltam meg ezt a fogadalmat. Ekkor jutottam arra az elhatározásra, hogy hiába tök jó a Libri törzsvásárlói akciója (minden megvásárolt könyv 10%-át visszakapod, amit aztán le tudsz vásárolni) - mivel mindig ott vásároltam az elmúlt években -, eszembe jutott az, amit egyszer olvastam és hallottam is több helyről. Vagyis az, hogy ilyenkor a kereskedőé marad a könyvből származó összeg fele, a másik fele megy a kiadóhoz. Azonban ha a kiadónál vásárolsz közvetlenül, akkor a teljes összeg az övék. És mivel szeretném támogatni a hazai kiadókat és az Agave akciójába úgyis belefutottam, gondoltam, ez egy jó fogadalom lenne erre az évre. Ezért pár havonta összeírom majd a tapasztalataimat.

A fogadalmam tehát úgy működik, hogy havonta egyszer rendelek egy nagyobb összegért (a lényeg az ingyenes szállítás) több könyvet egy adott kiadótól. Kivételt képez ez alól az angol nyelvű irodalom, amit a bookdepository.com oldalról szoktam beszerezni.

Január - Agave
Mint már említettem, januárban volt egy akciójuk, aminek keretén belül hat könyvet szereztem be (ebből az egyik egy kifestő volt).
Az Agave kiadó 8000 forint felett szállít ingyenesen.

Február - Helikon
Kérdés sem volt, hogy ez lesz a következő, mivel az új Agatha Christie-k nagyon tetszenek, a kis zsebkönyvekről pedig ne is beszéljünk. Ráadásul kiadják az 1984-et is új köntösben, ami február 14-én jelenik meg, így az előrendeléssel együtt ment is a rendelésem.
A Helikon kiadó 9000 forint felett szállít ingyenesen.
Mondjuk azon meglepődtem, hogy lényegében a Librihez tartoznak, tehát a rendelés is ott zajlik a végén.

Ezeket a kiadókat szemeltem még ki:
Könyvmolyképző
Európa
Gabo
21. század
Manó Könyvek
Athenaeum
Jelenkor
Twister Media
Metropolis
Scolar
Alexandra

Azon leszek, hogy betartsam a fogadalmamat, de szerintem nem lesz gond, mivel eddig nagyon tetszik ez a projekt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése