2020. február 4., kedd

Téli édesség I.

Régen volt már receptes poszt, és mivel megígértem magamnak, hogy idén több lesz, ezért is jöttem most a legújabb kedvencemmel, a mákos guba muffin receptjével. Ha szereted a mákos édességeket, és szeretnél valami gyorsat összedobni, amikor jönnek a vendégek, akkor ez a te sütid!


Hozzávalók:

A gubához:
- 4 db kifli
- 2 ek kristálycukor
- 4 dl tej (nálam növényi tej)
- 10 dkg darált mák

A krémhez:
- 4 db tojássárgája
- 2 ek liszt
- 2 ek kristálycukor
- 1 csomag vaníliás cukor
- 3 dl tej (nálam növényi tej)
- baracklekvár

Tetejére:
- 4 db tojásfehérje
- 1 ek kristálycukor


1. Felkarikázzuk a kiflit. A tejet a cukorral felmelegítjük egy kis tálban, de forrnia nem kell, a lényeg, hogy a száraz hozzávaló összeolvadjon a folyékonnyal. Ha kész, ráöntjük a kiflire, majd a darált mákot is, és az egészet alaposan összekeverjük, félretesszük.

2. Egy kisebb edényben csomómentesre keverjük a tojássárgáját, a cukrot, a lisztet, majd apránként hozzáadjuk a tejet. Én robotgéppel műveltem mindezt, de úgy a tejem habos lehet. Nem tudom, hogy a növényi tej miatt-e, de így sikerült. Ez sem gond, mert utána ez eltűnik, de szerintem érdemes inkább kézi habverővel elkeverni mindezt. Ha ez megvan, alacsony lángon főzzük meg a krémet, amíg sűrű nem lesz. Ez akár tíz-húsz percbe is beletelhet, de ne tegyétek nagyobb hőfokra, mert akkor odaég a krém.

3. Amíg erre várunk, a muffinformát elővesszük, és a kis papírokat elhelyezzük benne. Ezekbe tesszük a mákos gubát. Elég a feléig, ugyanis én majdnem tele tettem, és a végén nem fért rá a krém. De akár lehet úgy is, hogy guba+krém+guba, ahogy csak szeretnéd. A gubára jön az elkészült krém, majd a lekvár. Nagyon pikáns ízt ad neki.
Ha pedig szeretnénk, akkor a megmaradt tojásfehérjét kemény habbá verjük a cukorral, és ezt is rákanalazzuk a tetejére.

4. Légkeveréssel 180 fokra melegítjük a sütőt, majd 15 percre betesszük. Ha kész, hagyjuk kihűlni.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése