2020. február 2., vasárnap

Januári összefoglaló

Furcsa most írni ezt a bejegyzést, mert hiába volt egy éves összefoglaló december végén, olyan érzésem van, hogy ezer éve nem írtam ilyet. Lehet, csak az is hozzájárul ehhez az érzéshez, hogy nagyon hosszúnak éreztem ezt a hónapot. Mindenesetre legalább sikerült kiolvasnom négy könyvet, megnéztem sok filmet és/vagy sorozatot, és a poszt végén kitérnék pár személyesebb dologra is.

Könyvek




Maggie Stiefvater: A Skorpió Vágta - hatalmas élmény volt, nagyon örülök, hogy ezzel kezdtem az évet. A könyv ráadásul a Várólista csökkentés listáján szerepelt.
Debbie Macomber: Végül hazatalálsz - szörnyű volt, soha többet, pedig már olvastam az írónőtől. Legalább annyi hasznom volt belőle, hogy a Várólista csökkentés alternatív listáján szerepelt.
Kazuo Ishiguro: Ne engedj el - hat év után újra. A Havi egy újraolvasás keretében vettem meg magamnak az egykori könyvtári könyvet és most se csalódtam benne, sőt...
Mary Alice Monroe: Beach House for Rent - szeretem az írónőt és a sorozatot, de ez most csalódás volt, nem értettem, hogy lehetett egy ilyen szörnyű karaktert pozitív példaként bemutatni.

Félbehagytam Ken Follett A katedrális regényét, aminek nagy esélyt nem is adtam, mert csak a prológusra vitt rá a lélek, de ne is várjon tőlem mást senki. Hatalmas darab, amit ingázás során nem fogok magammal cipelni és alapból se érdekel a téma. Egy barátnőm sózta rám még augusztusban, de inkább visszaszolgáltatom.

Érdekesség: Meglett az 1500 elolvasott oldalam januárban.

Filmek




Marriage Story - egynek elment, de nem értem a hype-ot körülötte.
Tőrbe ejtve - nagyon vártam, de hatalmas csalódás. Oscar-jelölt??!
Frozen in Love - aranyos, téli hallmarkos film, ahol egy könyvesbolté a főszerep.
Midsommar - soha többet. Attól, hogy valamit átvitt értelemben is lehet értelmezni, még nem lesz jó.
Aki bújt... - ezt is nagyon vártam, és szerencsére nagyon tetszett, vicces volt, mégis drámai, a végén jót nevettem.
SnowComing - szintén egy újabb hallmarkos film, de ez nem annyira tetszett, mert nehéz volt elhinni a 40 éves színészekről, hogy pályájukat tévesztett 30 évesek.
Valentin nap - egyszerű történet nagy színészekkel, egynek jó volt.

Sorozatok




Virgin River - eleinte tetszett, bár azt a hasonlatot nem értem, hogy olyan, mint a Hart of Dixie, csak komolyabb... Nem olyan, mint a Hart of Dixie, mert itt csak díszleteket látunk, nem pedig elhiszem, hogy egy kisvárosban járkálnak és a történet komolysága is inkább nevetséges.
You - imádtam! Tetszett a hangulata, a fekete humora, még a szappanoperás fordulatok is.
Vaják - fogalmam se volt, mire számítsak. Tetszett, jó volt, de szerintem nem olyan hű, de jó.
Good Place - véget ért. Nemrég volt az utolsó epizód, ami nagyon kedves volt, de szomorú is.
A kívülálló - új Stephen King sorozat, ami négy rész után nagyon érdekesnek tűnik!
Chilling Adventures of Sabrina - elindult, vagyis fent van Netflixen a teljes harmadik évad. Tetszik eddig, de az igazi a sorozat első évada volt.

Sütemények


Barackos tallér - nagyon egyszerű sütemény, aminek laposabbnak kellett volna lennie, de nagyon finomra sikeredett.
Mákos guba muffin - egy videóban láttam ezt a sütit, és mivel imádom a mákos gubát, tudtam, hogy meg kell csinálnom. Ez is egyszerű és nagyon finom.

Személyes



- próbálom szokásommá tenni, hogy a napjaim valahogy így nézzenek ki: egyik este jóga, másik este edzés, harmadik nap pihenés. Szükségem van rá, mert napi 9 órákat töltök az irodában, 3 órákat ingázom, és az a kb. 4 km séta, amit teszek, nem olyan sok mozgás. Muszáj mozognom, nem csak a külalakom miatt, hanem mind a fizikai, mind a mentális egészségi állapotom miatt.
- állandóan csak köd volt, ami miatt a normálisnál levertebb voltam. Próbáltam vitaminokkal tartani az egyensúlyt, de szerintem ez az időjárás mindenkinek betett.
- az októberben elkezdett tevékenység is szokásommá vált, vagyis hogy szelektíven gyűjtöm a szemetet, állatkísérletmentes árut veszek, stb. Erről talán majd mesélek egy későbbi posztban.
- ebben a hónapban a munkahelyemen kétszer majdnem felmondtam. Kezdem unni az ingázást, a munkát magát, ami semmilyen kihívásra nem késztet és nem érzem, hogy hasznos feladatot látnék el.
- az ingázást általában nem szeretem, de egyik nap hallottam, ahogyan egy kislány magyarázza a nagyijának, hogyan kell helyesen kiejteni a neveket: nem mókus professzor, hanem Mógus! (Igen, Harry Potter) Aztán kitért arra, hogy a Hermione és Luna bár nem magyar név, ő azért így nevezi el a jövőbeni gyerekét. A nagymama erre keresztet vetett, és kiegyeztek abban, hogy a leendő kutyát fogják maximum így hívni. Hát, lehetne erről a felfogásról egy értekezést írni, de azért engem megmosolyogtatott.

A januári hónap tehát könyvek szempontjából tök jó volt, mert hiába hasonlított hullámvölgyre, örültem, hogy négy könyvet sikerült elolvasnom. Filmekből és sorozatokból viszont nagyon sokat néztem, ezt szeretném kicsit lecsökkenteni és valami mással elütni az időt. Jelenleg szabadságon vagyok, meleg is lett, a nap is süt, ami jót tett a mentális egészségemnek, de azért érzem, hogy a levegőben van a változás.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése