2020. április 18., szombat

HBO GO sorozatajánló

Ha már volt netflixes ajánló, illendő a másik kedvencemről is írni. Az HBO GO-ra körülbelül tavaly augusztusban fizettem elő, és bár eleinte alig néztem ezen valamit, idővel berántottak a sorozatok. Itt sokkal több egyébként a szinkronos, magyar feliratos tartalom, de ahogy láttam, kevesebb is a felhozatal. De lássuk, mi az az öt sorozat, amit ajánlok:

 

Liar (Hazug)


A sorozat alapfelállása egyszerű: egy tanárnő és egy sebész elmennek randizni, majd másnap a nő felébredve azzal gyanúsítja meg a férfit, hogy megerőszakolta. A férfi azonban váltig állítja, hogy közös megegyezésen alapult az együttlét. Melyikük hazudik?

Ez az angol sorozat bár nagyon kevés epizódból áll - két évad volt, összesen tizenkét rész -, de a történet, a hangulat (hűvös, szeles angol kisváros a tenger közelében), illetve a kialakuló macska-egér játék teljesen le tudja kötni a nézőt. Ha valami ilyesmire vágytok, nagyon ajánlom!
Ráadásul a zenéje is mesteri, érdemes meghallgatni.





The Affair (A viszony)


Ez a sorozat nagyon sokat jelent számomra - főleg a hangulata és zenéje miatt -, és majdnem pityeregtem, amikor az utolsó jelenetet bámultam.

A történet nagyon érdekes: Alison, a pincérnő elcsábítja Noah-t, a sokgyerekes, évek óta házas írót, amikor azok nyaralnak Montauk szigetén. A történet nagyon érdekes: a gyermekét elveszítő, férjes asszonyt elcsábítja a fehér lovon érkezett Noah, aki boldogtalan a családjával.

A történetet elmesélik az egyik, majd a másik fél szemszögéből is, de nem a megszokott módon, hanem úgy, ahogy azt mindig is kellett volna. A sorozat elején egy rendőrségi kihallgatásba csöppenünk vele, ezért fontos a visszaemlékezés, hiszen szereplőink felelevenítik az évekkel ezelőtt történteket. De mi is az igazság, ha az emlékeink nem egyeznek a másikéval?

Egyrészt ez a fajta narrációs elgondolás fogott meg a sorozatban, másrészt pedig a hangulata, a kisváros, a nyár, a szabadság. Igaz, a sorozat első két évada inkább az egybefüggő, enyhén thrillerre emlékeztető sztori, a harmadik amolyan lejtmenet (de szerintem az is érdekes volt), a negyedik évad szenzációs, az ötödikkel pedig egy lezárás-félét kapunk egy érdekes csavarral. Nagyon egyedi történet, ahogyan a sorozat bevezető dala is, illetve fontos kiemelni még az utolsó epizódban hallott dalt, ami azóta a kedvencem lett.

 


His Dark Materials (Az Úr sötét anyagai)


Ez az a sorozat, amire vágytam, pedig nem is tudtam, mennyire szükségem van rá! Már egy pár hónapja eszembe ötlött, hogy kellene valami - A Gyűrűk Urához hasonló - fantasy kalandregény, akár ifjúsági, de tényleg legyen benne kaland, menjünk ide-oda, és legyek ott velük! Nos, ez ilyen volt. Szinte minden epizódban más-más helyszínen kötünk ki.

Maga a történet nagyon érdekes (tudom, sokszor használom ezt, de ha egyszer tényleg az!): egy hozzánk hasonló világban játszódik, azonban itt mintha megragadtak volna a 30-as években, zeppelinekkel utazgatnak stb, és az emberek mellett mindig egy állat sétálgat, amelyik a daemonja, vagyis egy hozzá tartozó entitás (?), amely az ember pubertás koráig képes változtatni az alakját (olykor görény, pillangó, kiskutya), majd aztán megállapodik. A főszereplőnk Lila, aki árvaként nőtt fel egy iskolában, legjobb barátja pedig Roger, a konyhás fiú. A kaland akkor kezdődik, amikor egyrészt gyerekeket rabolnak el, másrészt pedig megjelenik egy előkelő és gyönyörű nő, hogy magával vigye Lilát.

Mondanom se kell, hogy nagyon hamar végignéztem a sorozatot, az utolsó epizódon pedig konkrétan bőgtem. A könyveket egyből megrendeltem Angliából (éljen a bookdepo), mind a három részt (mivel trilógia), díszdobozban. Biztos vagyok benne, hogy a könyvek is elvarázsolnak (csak érjenek ide...).

Ha már eddig is volt zene, beteszem ide az intrót, ami szerintem csodaszép.



Catch-22 (A 22-es csapdája)


Mondhatni véletlenül találtam rá erre a sorozatra, mert bár láttam a híreket, hogy készül - ráadásul olyan nevekkel, mint George Clooney vagy Hugh Laurie -, és a One Tree Hillben is volt egy epizód, amikor a diákok ezt elemezték, mégsem éreztem a kényszert, hogy azonnal nekiessek. Azonban egy unalmasabb délutánon elindítottam, és egyből magával ragadott. Pont egy olyan történet a második világháborúról, amire szükségem volt. A főszereplőnk, aki bombázó, egyszerűen nem bír szabadulni, akármennyire is elsétálna az értelmetlen háborútól. De mindig többet kell teljesíteni, és hiába akar segíteni másokon, olykor a vesztüket okozza. Szatirikus, szarkasztikus, néha nevetnél, pedig tök komoly a helyzet, de ha belegondolsz, mi is ment, lejössz az életről.

A sorozat második fele pedig szerintem lélekölőbb is. És hogy mi is az a 22 és miért van csapdája? Nos, ez már az elején kiderül.


What We Do in the Shadows (Hétköznapi vámpírok)


Erre a sorozatra múlt héten találtam rá és egy nap alatt ledaráltam. Nem volt nehéz, hisz egy epizód 20 perc, és 10 van összesen. A stílusa áldoku, vagyis egy csapatnyi vámpír mindenéjszakáit követjük, és amit látunk, azon szétröhögjük magunkat. Én legalábbis így tettem. A mai napig idézgetek és fogok is - Greeeeegor - a sorozatból, és már csak a nevek miatt is imádom: Laszlo és Nandor :D
Ha valami jópofára vágytok, kezdjetek bele!

2 megjegyzés:

  1. Ezek közül csak A viszonyt láttam (vagyis még most is azt nézem, már csak pár rész van hátra), de egyszerűen imádom. Számomra az elmúlt évek egyik legjobb sorozata, annyira jó, hogy egyszerűen nem akarom, hogy véget érjen... Én annak idején Ruth Wilson miatt kezdtem el nézni, aki egyszerűen tökéletesen alakította Jane Eyre-t a BBC minisorozatában. Egyetértek veled abban, hogy a 3. évad egy kicsit lejtmenet volt, de számomra az is érdekes volt, hiányzott volna, ha nem lett volna.

    Ez a sorozat nagyon tud hatni az érzelmeimre a hangulatával, a zenei aláfestésekkel, a helyszínekkel, (Montauk annyira szép, úgy szeretem), és a színészek is kiválóak. A főcímdalt szintén imádom, rögtön a kedvencem lett, amikor először meghallottam, kár, hogy sehonnan nem tudom sem letölteni, sem megvásárolni. Fiona Apple számos más dalát megtaláltam audio verzióban, ez az egy az, amit csak a sorozatból kivágva tudtam eddig meghallgatni, nem tudom, mi az oka annak, hogy nem elérhető.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy neked is ennyire tetszett :) És ha már Ruth Wilson, ő szerepel Az Úr sötét anyagaiban :)
      Most, hogy írtad, én is ránéztem Fiona Apple dalára, és valóban, Spotify-on se találtam, csak YT-on :/ Kár.

      Törlés