2020. április 29., szerda

TOP 5 Szerda #2

A mostani bejegyzésben az öt legvastagabb könyvről írok, amelyeket életem során elolvastam. Kinek mi a monstrum? Mindenkinél máshonnan kezdődik ez a szám, de én jellemzően az 550+ könyveket sorolom ide.




5. J.K.Rowling: Harry Potter és a Főnix Rendje - 752 oldal

4. Margaret Atwood: Alias Grace -768 oldal

3. Margaret Atwood: A vak bérgyilkos - 818 oldal

2. Stephen King: 11.22.63 - 856 oldal

1. J.R.R. Tolkien: A Gyűrűk Ura - 1774 oldal

Érdekes, hogy ezeket mind az elmúlt négy évben olvastam. Előtte is akadt 700-600 oldalas könyvem, de mostanság vonzanak is a monstrumok. Sokat ingázom, ezek mindegyikét (kivéve A Gyűrűk Urát) mégis otthon olvastam el - vagy este vagy külön szabadságot vettem ki.
Hiába nagyok, vastagok és nem utazó-barátak, mégse váltanék sose ebookra. Pedig mennyivel egyszerűbb lenne úgy! Mégse visz rá a lélek, szeretem ezeket a féltéglákat (bár A Gyűrűk Ura három vastagabb könyvre osztható), jól mutatnak a polcon. Mondjuk tényleg nem kényelmes, ha a kanapén ülve a hasamat nyomja meg kádban se ajánlatos olvasni, mivel elfárad a kezed, aztán még a végén beleejted, és néha nem is értem, miért kell egy-egy könyvet ilyen nagy alakban kiadni. A Harry Potter oké, mert azért könnyebb, a Jelenkoros Atwoodok is nagyon szépek, nem túl szélesek, de a Stephen King könyvek... Nem értem az Európánál ezt a módit, hiszen ez csak megdobja az árát, ráadásul nem is kényelmes. Sebaj, azért szeretjük őket.

Ti milyen monstrumokat olvastatok?

2 megjegyzés:

  1. A Nagy indiánkönyv volt az első nagy monstrumom, közel 1000 oldal, 5 könyvet foglalt magába. :) Aztán a GyU, HP vastagabb kötetei, és a Trónok harca első része. :) Oldalszámokat nem tudok pontosan. Ja meg az Engelsfors trilógia, azok is szép féltéglák. ;)
    A Kingek tényleg hatalmasak és kényelmetlenek. :/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Engelsforsból csak az első részt olvastam, de az sajna lemaradt, mert "csak" 500 valahány oldal :D
      King könyveknél meg egyrészt értem, miért adják így ki, de másrészről meg haragszom, mert egyáltalán nem utazó-, sőt olvasóbarát szerintem.

      Törlés