2020. november 4., szerda

Novemberi book tag

Megihletettek a reggeli és esti séták, így kútfőből hoztam egy 5+1 könyvválasztót (mi a book tag magyar neve egyébként?). Ha van kedvetek, töltsétek ki ti is :)

Köd

Sétálsz az utcán, de a ködtől nem látod a végét. 

1. Egy könyv, amelynek csattanójára egyáltalán nem számítottál.

Emmanuel Carrére: A bajusz

Láttam a filmet, de a könyv vége egészen más. Konkrétan a szám elé tettem a kezem, miközben olvastam a sorokat, annyira meglepett a főszereplő tette.

*

A köd olykor megnyugtató is lehet, van egy varázslatos bája, jólesik, ahogy körbeölel. 

2. Egy könyv, amely hibáit elsőre nem láttad a rózsaszín köd miatt.

Elizabeth Strout: Amy és Isabelle

Bár szerintem nem kifejezetten hibái vannak ennek a könyvnek, de a második fele nagyon unalmas és egyre taszítóbb. Újraolvasáskor már nem szerettem.

Eső

Hiába van nálad esernyő, elázol, az éles cseppek az arcodba vágnak, idegesítenek, bárcsak vége lenne már! 

3. Egy könyv, ami miatt a legtöbbet szekálnak/amiről a legtöbbször olvasol negatív véleményt, pedig te szereted.

Nicholas Sparks, Debbie Macomber könyvek

Mai napig megkapom pár embertől, hogy "olvassak normális könyveket, ne ilyeneket". Nyilván egyértelmű egy-két könyv alapján megállapítani, hogy miket olvasok egész évben. A másik meg, hogy nem édesmindegy neki, mit olvasok? :D Szirupos, nem ilyen egy párkapcsolat, álomvilágban fogsz élni, gagyi, blablabla - általában ilyenekkel találnak meg.

*

Az eső miatt csúsznak az utak, előfordulhat, hogy kicsúszik az ember lába alól a talaj. 

4. Egy könyv, aminek a fülszövege teljesen más ígért, és csak pislogni tudtál a történet előrehaladtával.

Olivia Goldsmith: Elvált nők klubja

Imádom a filmet, rendre végignézem, ha elkapom valamelyik csatornán, de a könyv... Szó szerint csak pislogtam, amikor a csődbe ment feleség jajong, hogy csak 36 (vagy mennyi) dollárért tudott rózsát venni - itt csuktam be a könyvet. Teljesen másmilyenek a karakterek (rémesek), és az egésznek van egy depresszív hangulata.

Hideg és Várakozás

Kabát, sál, talán már sapka is, csizma, pulóverek a lehűlés ellen. 

5. Egy könyv, amitől kiráz a hideg.

Michel Faber: A felszín alatt

Fú... Mind a film (ami teljesen más), mind a könyv egy olyan mű, amit egyszer az életben szerintem érdemes megnézni/elolvasni, de utána soha többet... A könyvtől fizikailag rosszul lettem, lejöttem az életről, teljesen kész voltam. Már ha csak rávetődik a pillantásom, kiráz a hideg.

*

November 29-én első advent, elkezdődik a karácsonyi készülődés, mindenki nagyon várja. 

+ 1 Egy könyv, aminek nagyon várod a (novemberi) megjelenését.

Nincs ilyen konkrét könyv jelenleg, inkább azt várom, hogy nekikezdhessek a karácsonyra kiszemelt könyveimnek.

*

A book tag kitöltésére szeretném kihívni PuPillát és Dórit, ha van kedvük kitölteni :)

3 megjegyzés:

  1. Köszi a kihívást! Nagyon ötletes kérdéseket állítottál össze - jó lesz agyalni rajta! :)
    Booktag = könyves körkérdés? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi :) Várom a posztodat! A könyves körkérdés is tetszik :D

      Törlés
  2. Jó kis tag, köszi a meghívást is! Viszont kicsit bajban vagyok, nehezek a kérdések xD xD :D Hirtelen nem tudnék mondani így csípőből könyveket, amiknél igazak az állítások, hogy a fülszöveg mást ígért, meg hogy a hibáit nem vettem észre elsőre. Hmm. Azért gondolkodom, de nem ígérek semmit, mert 5 másik poszttal vagyok elmaradva épp :D :O

    VálaszTörlés