Bár a blog alap tematikájába nem tartoznak bele a filmek és sorozatok, azért tavaly mégis posztoltam ajánlókat, és idén szeretnék többet. Most pedig ebben a posztban összegyűjteném a tavalyi év legjobbjait. Azonban, végignézve, milyen filmeket láttam idén, csak a sorozatokról írnék, mivel nem láttam annyi jó filmet, hogy az kitegyen egy hosszabb listát.
10. His Dark Materials - Az Úr sötét anyagai
Tavasszal néztem végig ezt a sorozatot, amiről semmit se tudtam. Azonban már az első rész alatt beleszerettem a világba, a szereplőkbe és a daemonokba. Élmény volt nézni ezt a sorozatot, kalandos volt mindegyik epizód. Meg is rendeltem mind a három részt (mivel trilógiáról van szó) díszdobozos kiadásban. Sajnos a könyv nem érte nálam el ugyanazt a hatást, de ezt csak annak tudom be, hogy a készítők szóról szóra a regényt vették alapul, kb. semmit nem hagytak ki, mindent úgy meséltek el, ahogy az a könyvben is történt.
9. Dead to Me - Halott vagy
Szeretem a dramedyt. Erre ez a sorozat döbbentett rá. Számomra a két főszereplő a legjobb, de a történet se semmi. Úgy tapasztaltam, ez vagy bejön az embereknek vagy nagyon nem - szerintem mindenképp adjatok neki egy esélyt.
8. What We Do in the Shadows - Hétköznapi vámpírok
Laszlo, Nandor és Nadia kalandjai egy áldokumentum zsánerben? Imádom! Gyorsan lehet vele haladni, az akcentusok zseniálisak, és mindig megnevettetnek a szereplők.
7. The Queen's Gambit - A vezércsel
Ugye ez most kvázi az év meglepetése, bár én inkább úgy fogalmaznék, hogy év végi meglepetése a netflixnek. Nagyon jó sorozat a sakkról, az addikcióról és a magányról, valóban. Számomra azért nem annyira zseniális, nem volt rám olyan nagy hatással, de a sorozat tényleg nagyon profi, könnyen le lehetett darálni.
6. Catch-22 - A 22-es csapdája
Szintén egy sorozat, amelynek a könyvváltozatát egyből megvettem. Sokat hallottam róla előtte is, és örülök, hogy megismerhettem ezt a történetet. Alig várom, hogy a regényt is elolvashassam.
5. You - Te
Ez is egy megosztó sorozat, van, akinek egyáltalán nem jön be ez a fajta fekete humor, azonban én imádtam. Főleg az első évadot, de a második is tetszett. Ez is könyv alapján készült, még gondolkodom, hogy azt elolvassam-e.
4. The English Game - A foci mindenkié
Számomra ez volt a legjobb tavaly, ami a sportot illeti. Sajnálom, hogy aránylag kevesen ismerik, pedig ez is netflixes. Igaz, ez a 19. században játszódik, tele úriemberekkel, szegényebb úriemberekkel és hölgyekkel - na meg focival és annak formázásával. A társadalom formálta-e a foci szabályait, vagy a szabályokat igazították a társadalomhoz?
3. Watchmen - Az őrzők
Nálam ez volt az év meglepetése, mivel az első rész nem annyira tetszett még. De aztán emlékeztettem magam, hogy a készítő másik sorozatával is így voltam (The Leftovers), ami aztán szintén kedvenc lett. A Watchmen szerintem nagyon jól ráépített az eddig történetre (képregény és a film), a téglás monológ pedig a kedvencem lett.
2. Dark - Sötétség
Azt hiszem, ezt nem nagyon kell bemutatni, hiszen rengetegen hallottatok erről a német sorozatról, amely több idősíkon játszódik és az időutazásra épül. Csak egy kérdést hoznék, ami szerintem nagyon találó: Emlékeztek, amikor azt hittük, ez a sorozat arról szól majd, hogyan hozzák vissza Mikkelt?
1. Ozark
Nem volt kérdés, hogy ez szerepel az első helyen. Fogalmam se volt, miről szól, amikor rákattintottam az indításra netflixen, de mivel olykor-olykor belefutottam a történetet éltető kritikákba, muszáj volt belekezdenem. Mennyire nem bántam meg! A sorozat évadról évadra feszültebb, a kezdetleges felállás teljesen megváltozik, és képes egy olyan abszurd ötletet a kemény valósággá alakítani, amelyet eddig csak a Black Mirrorban láttam. Ebben remekel ez a sorozat, hogy mindent teljesen reálisnak vélünk, teljesen logikus, hogy igen, ide értünk el és most ebből ez következik, pedig mondjuk még az első évad elején biztos, hogy ezt a szereplőink nem hagyták volna. Megdolgoztatja az agyat, az biztos. A harmadik évad pedig olyan csattanóval ért véget, hogy tűkön ülve várom a következőt!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése