2021. január 9., szombat

Könyvek télre


Meglepő módon az év első "igazi" posztja egy évszakos könyvajánló. Olyan könyvekre szeretném felhívni a figyelmeteket, amelyek télen játszódnak, így ha hiányoljátok a havat vagy a mínusz 10 fokokat, a hóemberépítést vagy a szánkózást, akkor ezek jó választások lehetnek.

Robert Harris: Szellemíró

Hét éve olvastam ezt a nagyszerű thrillerrel kevert politikai krimit. Akkoriban hatalmas The Good Wife rajongó voltam, így ezért is érdekelhetett ennyire ez a regény (jöhetett minden, ami amerikai jog vagy politika). Azért írom feltételes módban, mert egyébként nem tudom belőni, mikor és pontosan miért kezdett el érdekelni ez a regény. Tudjátok, van olyan, hogy semmit nem tudsz az íróról, a történetről, de egyszerűen hívogat a könyv, kell!
Mivel hét év sok idő, januárban tervezem ennek az újraolvasását. Azért akartam kifejezetten téli időszakra tartogatni, mert ha jól emlékszem, a borús, kékes-szürkés, nyirkos időben játszódik, ráadásul egy kietlen vidéken (Martha's Vineyard), így a magánnyal - na és persze a rengeteg megválaszolatlan kérdéssel és gyanús eseményekkel - is lehet benne azonosulni.
Szerintem ez egy remek könyv, sajnálom, hogy az író nem kap nagyobb figyelmet idehaza.

Philip Pullman: Northern Lights (Északi fény)

Az ifjúsági trilógia első kötetét még a nyár közepén olvastam, és nem is értem, miért, hiszen Lyra az Északi-sark felé indul, hideg van, találkozik az egyik legjobb fej jegesmedvével, stb. Igazi téli olvasmány. Kalandos, érdekes, igazán meglepő fordulatokkal.

Sarah Addison Allen: Édes élet

A narancs borítója miatt mindig azt hiszem, őszi vagy nyári regény, de aztán emlékeztetem magamat, hogy főszereplőnk hóembert épít benne. Ezt is legalább hét éve olvastam már, és sajnos nem is annyira emlékszem rá, ezért is tervezem ennek az újraolvasását. Allen kötetei szerintem mind bájosak és életigenlőek, ez igazi chick lit románc, némi (amerikai) déli kultúrával, édességekkel, úgyhogy a kisváros rajongóknak mindenképp ajánlom!

Stephen King: A ragyogás

Jöjjön egy horror is, ami számomra nem nyújtott maradandó élményt, de bízom benne, hogy csak azért, mert húszévesen még nem értettem teljesen, vagy csak valamiért nem fogott meg. Egyszer majd újraolvasom. Mindenesetre ez is télen játszódik egy üres hotelben, ahol Jack maga a megtestesült rémálom. Aki borzongásra vágyna, annak tökéletes lesz!

Edith Wharton: Ethan Frome, avagy a szerelem csapdája

A végére pedig jöjjön egy ajánlás az egyik kedvenc írónőmtől. Az Ethan Frome az egyik legrövidebb regénye, de annál ütősebb. Igazi téli darab, hiszen visszaemlékezünk a férfi fiatalabb korára, amikor bár megtalálta a szerelmet, nem lehetett boldog. A hó, a hideg remek kerete a lélektani történetnek, érdemes elolvasni!

Ti mit ajánlatok télre? :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése