2020. október 25., vasárnap

Öt sorozat Halloweenre

Ha már volt szó a filmekről, akkor legyen a sorozatokról is, mivel több olyan kedvencem is van, ami szerintem ebben az időszakban a legélvezetesebb. Vagy azért mert ijesztőbb vagy mert természetfeletti lények (vámpírok, boszorkányok) jelennek meg benne.


1. Locke and Key

Idén év elején daráltam le a Netflixen és nagyon tetszett ez a képregényből készült sorozat. Régi, elhagyatott, családi örökségben maradt rejtélyes ház, kútban ragadt hölgy, testvérek, gyász, izgalom - ez jellemzi az első évadot.

Apjuk halála után három testvér anyjukkal a család ősi birtokára költözik, ahol mágikus kulcsokat találnak, amelyek különleges képességeket és titkokat nyitnak meg.


2. What We Do in the Shadows

Egyik kedvencemmé vált ez az áldoku, vámpíros sorozat. Szerintem nagyon vicces, imádom László, Nándor és Nadia kalandjait.

Új-Zéland után ezúttal három Staten Island-i vámpír mindennapjait követhetjük nyomon egy dokumentum filmes stáb segítségével. 


3. The Haunting of Hill House/The Haunting of Bly Manor

Bár nem tartott a lelkesedésem az utolsó részekig, a Hill House szelleme azért ijesztő és hangulatos családi dráma/horror volt. A Bly Manor a "második évad", vagyis a készítők ugyanazok, de más a történet, a helyszín, a szereplők. Akadnak visszatérő színészek, de ez antológia. Ezt még nem láttam, de érdekel, azért vettem fel a listára.

Nem minden halott hagyja el végleg e világot. Gótikus románc A Hill-ház szelleme alkotójától, amiben egy au pair dermesztő titkok mélyére ás.


4. Good Witch

Ez kicsit kilóg a sorból, mert hallmarkos cuki sorozatról van szó, ahol a főszereplőnek megérzései vannak, és így segít, terelget másokat. Azonban van 3-4 különálló halloweeni különkiadása, ezeket érdemes megnézni.

Új lakó költözik Cassie szomszédságába, Dr. Sam Radford és fia, Nick. Nehezen veszik fel Middleton ritmusát ezért Cassie és Grace egy kis varázslattal segít nekik. Ismerős arcok is visszatérnek: Brandon és Lori, Derek a rendőrfőnök és a polgármester Martha, akik mind tanácsért és útmutatásért fordulnak Cassiehez, amelyek néha titokzatos módon érkeznek. Cassie barátja Stephanie, a Bistro kávézó tulajdonosa, Ryan a város ingatlanügynöke és Grace legjobb barátja Anthony mind segítenek majd a Nightingale családnak átvészelni a nehéz időket, és figyelemmel követik, ahogy új barátságok alakulnak ki. Cassie és Grace varázslata megérinti Middleton városka minden lakójának életét. 


5. Witches of East End

Régi kedvencem, szerintem az egyik legjobb boszorkányos sorozat volt, kár, hogy két évadnál többet nem élt meg. Az első pár epizód felépítése emlékeztetett a Bűbájos boszorkákra (ami egyáltalán nem baj), de azért az alapfelállás más. Nagyobb hangsúly van később a romantikán, de szerintem boszi imádóknak kötelező - főleg ilyenkor.

Egy édesanya és két felnőtt lánya csendes, eseménytelen családi életet élnek egy tengerparti városkában, East Enden. Amikor az egyik lányt eljegyzi egy dúsgazdag férfi, hirtelen olyan események sora veszi kezdetét, hogy az anyának be kell ismernie, ők valamennyien nagy hatalmú és örök életű boszorkányok.

2 megjegyzés:

  1. A Sabrina után lehet a The Haunting of Hill House-al folytatom a sorozatdarát, előbbi pedig szintén jó választás Halloweenra. A Good Witch cuki, lehet ebbe is belenézek. Meg eszembe jutott egy korábbi boszorkányos sorozat - The Secret Circle (a Vámpírnaplók idején - mellett fedeztem fel).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, a Sabrinát is majdnem idevettem, de azt tavaly már ajánlottam :) A Hill House ijesztő lesz :D

      Hú, a The Secret Circle rémlik, de nem néztem, csak hallottam róla. Az sem élt meg sok évadot sajnos, ha jól emlékszem.

      Törlés