2021. március 21., vasárnap

A tökéletes lávatorta recept

Nem akarok senkit se győzködni arról, hogy ez csak egy clickbait cím, úgyhogy kezdjük is el.

Ha valaki nem tudná, a szuflé vagy lávatorta az a kis sütemény, amit éttermekben jó drágán árulnak, jelezni kell negyed órával előtte, hogy ezt kéred, és kapsz mellé valami puccos díszítést meg fagylaltot. Tudjátok, ami kívül szilárd, belül folyós. Azt hitted, hogy ez valami nagy ördöngösség? Hát nem. Hogy drága? Nem. Alapanyag kell hozzá (értsd: vaj, liszt, cukor, tojás), plusz egy tábla étcsoki.

A minap az instagram oldalamon osztottam meg egy videót arról, hogyan kell megkezdeni ezt a süteményt, illetve pár évvel ezelőtt is posztoltam róla. Azonban ma lerántom a leplet és elárulom a NAGY TITKOT.

Annak idején a recept, amivel próbálkoztam, sehogy sem akart sikerülni, és mint kiderült azért, mert nem írta le rendesen, hogy mégis milyen formába kell beletenni a folyós tésztát. Mert nem mindegy, mekkora. Ez volt az a recept: http://www.cookta.hu/20170301-lava-suti-recept-csokoladebomba-aminek-nem-lehet-ellenallni

Lényegében mindent úgy kell csinálni, ahogy itt leírja, vagyis a csokit megolvasztjuk a vajjal, a tojást a cukorral habosra verjük, hozzáöntjük a lisztet, majd a csokis-vajat is. Na, de! Ír egy ilyet: Négy muffin- vagy szufléformát kikenünk vajjal. A muffinforma érthető, de a szuflé? Amit annak idején vettem szufléforma, az jóval nagyobb volt, mint egy muffinforma. Úgyhogy, ha szeretnétek, hogy úgy sikerüljön, ahogy a videón, az alábbit ajánlom:

Vegyetek szilikon muffinformákat. Ezeket kenjétek meg egy kis vajjal, majd hintsétek meg cukorral. Nem kell nagyon, csak érje az egész felületet - ez azért kell, hogy kicuppanjon belőle a süti. Nekem általában hét darab szokott elég lenni a tésztához, szóval a receptben írt négyes számot nem is értem. A kikevert tésztád ennyibe pont elég lesz. Én nem szoktam totál telerakni a formákat, de nyugodtan lehet a tetejéig úgy, hogy 1-2 cm maradjon, de tényleg, annyit meg addig tegyétek, amíg el nem fogy a tészta, a többit meg le lehet nyalni a spalettáról. :)

A recept továbbá írja, hogy 10-11 percig kell sütni. Oké, de hogy állítsuk be a sütőt? Légkeveréses vagy alul-fölül sütés? Én ezt a kettőt szoktam csak használni, és a következő a tapasztalat: 11 perc légkeveréses vagy 12 perc alul-felül sütés. A legújabb videón látszik, ha megfigyelitek, hogy a süti alján (ami a teteje) már egy kicsit kijött a csoki, mert nem sült meg egészen, a közepe is folyósabb, így szerintem a 11 perc helyett a 12 lesz a nyerő. A légkeveréses inkább szárít, így abból azért elég a 11 perc.

Remélem, így már sikerülni fog nektek is, és senki nem fogja ezt valami luxus sütinek vélni, mivel sütéssel együtt kb. 25 perc alatt elkészül. Nagyon egyszerű, nem kell hozzá semmi extra dolog és irtó finom!

Ha sikerült (vagy ha nem), írjátok meg - de azt is, ha esetleg eddig más tökéletes receptetek volt rá, az is érdekelne!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése