2021. április 22., csütörtök

Barangolás Európában - kihívás

Matilda szervezésében másodjára is kihirdetésre került a Barangolás Európában kihívás, amelynek lényege, hogy elolvassunk öt darab olyan könyvet, amelynek írója nem magyar és nem is brit. Átnézve csak az idei olvasási listámat, szomorúan állapítottam meg, hogy alig olvasok különböző nemzetiségű íróktól, átlagban amerikai, brit vagy magyar szerzőktől olvasok. Így ez a kihívás kapóra jön és nagyon jó kezdeményezésnek is tartom!

Ebben a bejegyzésben összeszedtem azt az öt könyvet, amit terveim szerint elolvasok majd. Lássuk, melyek is ezek!


Irene Solá: Énekelek, s táncot jár a hegy - katalán

Két figyeltem olvasta ezt molyon az elmúlt hetekben, és eleinte csak a borító és a cím fogott meg, majd később a fülszöveg és a pozitív értékelések. Nagyon érdekesnek tűnik, sosem olvastam még katalán szerzőtől.


Majgull Axelsson: Áprilisi boszorkány - svéd

Évek óta tervezem, hogy a potom pénzért beszerzett könyvet áprilisi hónapban olvasom majd el, azonban ez idén sem történt így. Lehet, túl kellene lépnem ezen és belevetni magam mondjuk júniusban? Meglátjuk. A történetről azt mondják, nem annyira boszorkányos, de azért kíváncsi vagyok rá.


Sigmund Freud: A halálösztön és az életösztön/Egy illúzió jövője - osztrák

Ha már Freud ennyi mindent tett azért, hogy a freudi eset kifejezés a modern időkben is megértésre találjon, akkor úgy érzem, illene már olvasnom tőle. Igazából van egy másik helikonos kiadás is, ami érdekel; meglátjuk, melyiket tudom előbb megkaparintani.


Anne Cathrine Bomann: Agathe - dán

Volt egy időszak molyon, amikor mindenki ezt olvasta, és meg is tetszett a borítója meg az egyszerű címe, de sokáig nem tudtam magamban elhelyezni ezt az apró kis kötetet. Booktubereknél láttam, mennyire pici és rövid, így még jobban el kezdte birizgálni a fantáziámat. 


Sarah Crossan: Darázsfészek - ír

Megtetszett egyből a borító, de a témája miatt ódzkodtam tőle - házasságtörés, másik nő. Azonban érdekes a történet kiindulópontja (meghal a férfi, és a másik nő intézi a hagyatéki eljárását, ezáltal megismeri a férfi családját), valamint a narrációja, mivel ez egy verses regény. Nem olvastam még ilyet.

Tehát ezek lennének az én indulóim. Ti részt vesztek a kihíváson? Milyen európai szerzőket ajánlotok még?

3 megjegyzés:

  1. A kihíváson nem veszek részt, de a Darázsfészek nagyon felkeltette az érdeklődésemet, nem is hallottam még erről a könyvről, szóval köszi, hogy felhívtad rá a figyelmemet. A többiről igen, és van, ami nekem is tervben van, de mostanában annyi jó könyv került a látókörömbe, hogy nem is tudom, mit fogok legközelebb olvasni. Neked sok sikert a kihíváshoz! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem? Pedig annyi helyen hirdették meg rengeteg molyos figyeltem olvasta, azt hiszem, még Szabados Ági is értekezett róla egy videóban :)
      Köszi! :)

      Törlés
    2. Szabados Ágit nem követem, és ez most valahogy egyéb platformokom is elkerült, de végül rátaláltam, és ez a lényeg. :) Várom majd a posztjaidat a könyvekről!

      Törlés