2021. április 7., szerda

Zeneszámok, amelyekről könyvek jutnak eszembe I.

A blogon általában nem nagyon írok a zenéről, pedig az életem fontos része. Az elmúlt évek alatt észrevettem, hogy miközben egy-egy dalt hallgatok, arról eszembe jut egy regény cselekménye, jelenete vagy szereplője. Veletek volt már ilyen, hogy egy dal egy könyvre emlékeztetett? Ha igen, írjátok meg, kíváncsi lennék.

Ahogy teltek a hónapok, összeírtam, melyik dalról melyik regény ugrik be, ezeket szedtem most össze.

Az írónő varázslatos világához szerintem kiválóan illik a One Tree Hillből megismert Bethany Joy Lenz babonázó hangja. A dalszöveg is egy mesevilágot tár elénk:

The girl in the moon
Is alone with the stars
And the spaceships

Így kezdődik, ami szerintem tökéletesen passzol az anyja halála után az óriás, visszahúzódó nagyapjához kerülő Emily lelkivilágához.

Nothing grows
Everything is moving
But only goes in circles
And no one to talk to
Is reason enough to be blue

Bár a könyv sci-fi, amelyben a naprendszeren keresztül utazunk a főhősünkkel, a dal pedig a szerelemről szól, szerintem aki olvasta a regényt, emlékszik arra a jelenetre, amikor a levegő igazán fontossá válik.
A regény (és a film) a 70-es évek környékén jelent meg, ahogyan a The Hollies dala is. Szerintem nagyon passzol a kettő egymáshoz, ha eszembe jut az a jelenet, ez a refrén szólal meg a fejemben:

Sometimes, all I need is the air that I breathe
And to love you
All I need is the air that I breathe
Yes, to love you
All I need is the air that I breathe

A könyvben egy tizenhat éves lányt ismerünk meg, akit elcsábít a nála jóval idősebb helyettesítő tanára. Szerintem Marina dala, annak hangulata nagyon jó összhangban van ezekkel a jelenetekkel, Amy ideig-óráig tartó lázadó lelkivilágával.

I wanna be a virgin pure
A twenty-first century whore
I want back my virginity
So I can feel infinity

2 megjegyzés:

  1. Én nem vagyok nagy zenés, de nekem is beugrott pár dal, pl Katy Perrytől az E.T. az nekem Tündérkrónikák, mintha Barronsról szólna az a dal!
    Az időutazó felesége: Lifehouse: Broken - nem vagyok biztos, hogy ténylegesen a film soundtrackjéhez is hozzátartozik, de volt egy klip, ami csupa, a filmből vágott kép volt, és imádtam hallgatni ezt a számot akkortájt.
    Vega 4: Life is Beautiful - A nővérem húga, na asszem ez is soundtrack, szóval annyira nem ér, de azért írtam azért le őket, mert ezek emlékezetesek nekem. :)
    Nagyon szuper az új fejléckép!!! ♥

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De rég hallottam ezt a Katy Perry dalt, és tényleg :D Ah, csak nehogy kedvet kapjak újraolvasni a Tündérkrónikákat :D
      A Lifehouse-tól nagyon szép az a dal :)
      A Vega 4 is de jó dal!
      Fejléc: Köszi! Mint kiderült, a GIMP-pel is lehet "csodákat" művelni :D

      Törlés